عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آسیب‌های ناشی از افزایش تعداد زنان معتاد، گفت: فروش کودکان مادران معتاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که با هم‌افزایی وزارت کار و کشور کنترل می شود.

مادران معتاد مجرم اصلی پرونده فروش کودکان/ ساماندهی زنان معتاد منوط به هم‌افزایی وزارت کشور و کار

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آسیب‌های ناشی از افزایش تعداد زنان معتاد، گفت: فروش کودکان مادران معتاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که با هم‌افزایی وزارت کار و کشور کنترل می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت؛سمیه محمودی  در خصوص وضعیت زنان معتاد، گفت: افزایش تعداد زنان معتاد نسبت به گذشته سبب بروز مشکلات بسیاری شده است بر همین مبنا باید تعامل بین وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت ساماندهی زنان معتاد افزایش یابد.

نماینده مردم شهررضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش تعاملات برای شناسایی خلاء‌های قانونی لازم است، تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان زیرمجموعه وزارت کشور و بهزیستی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت هایی در رابطه به شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی و بازپروری زنان معتاد بر دوش دارند، با این حال مجلس آمادگی اصلاحات قانونی برای تعیین تکلیف شفاف‌تر را دارد.

وی معتقد است: خطرات احتمالی پیرامون زنان معتاد بسیار بیشتر و مخرب‌تر از خطرات احتمالی پیرامون مردان معتاد است، زن خانواده پایه و ریشه خانواده است لذا در صورت گرایش زنان خانواده به اعتیاد پایه‌های خانواده متزلزل می‌شود، لذا اگر اقدام بازدارنده‌ای انجام نشود، در آینده نزدیک وضعیت غیرقابل جبرانی در جامعه شکل خواهد گرفت.

محمودی با تاکید بر اصل پیشگیری از مصرف موادمخدر، گفت: حمایت از زنان معتاد به ویژه زنانی که مادر فرزند یا فرزندانی هستند، ضروری است، مادران معتاد آینده فرزندان خود را نیز با آسیب‌های مختلف اجتماعی همراه می‌سازند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برنامه ششم توسعه بیش از سایر برنامه‌ها و اسناد بالادستی کشور به موضوع آسیب های اجتماعی به ویژه موضوع مبارزه با موادمخدر و توانمندی زنان پرداخته است، بنابراین دولت در دوره جدید باید برنامه‌ریزی عملیاتی مناسبی در این حوزه داشته باشد، دراین صورت شاهد تحولاتی خوبی خواهیم بود.

وی ادامه داد: دولت مواردی از آسیب های اجتماعی که در برنامه ششم توسعه نیامده را در قالب لایحه می‌تواند به مجلس ارایه کند تا اقدامات حمایتی موجب کاهش جمعیت معتادان به ویژه زنان معتاد شود، این زنان معتاد اغلب فرزندان معتاد به دنیا می‌آورند، فرزندانی که با شرایط درد‌آور زندگی را شروع می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به خرید و فروش کودکان زنان معتاد، گفت: خرید یا فروش این کودکان از آسیب‌های ناشی از اعتیاد زنان است، بنابراین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید ورود جدی تر داشته و نسبت به ساماندهی آنها برنامه‌ریزی و اقدام کند.

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان آنکه حدود 7 تا 10 درصد زنان معتاد در خارج از نظام سلامت (مراکز بهداشتی و درمانی) و عمدتا در پاتوق‌ها زایمان می کنند؛ گفت: تعداد کلی این کودکان در سال 95 حدود 1200 کودک شامل نوزاد و خردسالی که والدین معتاد دارند، وارد سیستم بهزیستی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha