در سال جاری با افزایش 5 بالگرد جدید به ناوگان هوایی امدادی هلال‌احمر این بالگردها تمام مناطق كشور را تحت پوشش امداد هوایی قرار می‌دهد. 8 بالگرد 205 و 5 بالگرد MA17 جمعیت هلال احمر در 9 منطقه هوایی كشور تمام جاده‌های كشور را تحت پوشش امداد هوایی قرار می‌دهند.

سلامت نیوز:رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از رشد 111 درصدی تجهیزات و امدادگران در طرح امداد و نجات زمستانه سال 89 خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به اینكه بر طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، زمستان امسال كشور را برودت هوای بسیار سرد در بر می‌گیرد، اظهار داشت: در این راستا تجهیزات و امدادگران هلال‌احمر نیز در طرح بزرگ امداد و نجات زمستانه سال جاری 111درصد افزایش یافته است.

فارس: پست‌های امدادی هلال‌احمر به چه تعداد در طرح امداد و نجات زمستانه سال جاری افزایش یافته است؟

مظفر: در طرح زمستانه امداد و نجات سال 89 پایگاه‌های ثابت امدادی هلال‌احمر با 219 پایگاه نسبت به سال گذشته 3 درصد رشد داشته است و در این راستا پست‌های موقت و سیار نیز كه شامل خودروهای نجات و A و همچنین كانكس و ساختمان های امدادی است 225 درصد رشد داشته است.

در طرح امداد و نجات زمستانه امسال 475 پست موقت و سیار در سطح كشور ایجاد شده است كه برای نخستین‌بار در تمام 305 شعبه‌ جمعیت در سراسر كشور و همچنین در 30 مركز استان‌ها پست‌های موقت و سیار برای یاری آسیب‌دیدگان در زمستان 89 ایجاد شده است.

فارس: وضعیت بالگردهای امدادی هلال‌احمر در طرح امداد و نجات زمستان 89 به چه صورت است؟

مظفر: در طرح امداد و نجات زمستانه سال 89 بالگردهای جمعیت هلال‌احمر با رشد 63 درصدی در تعداد بالگرد روبه‌رو شده است تا به هموطنان در جاده‌های كشور خدمات امداد هوایی ارائه كنند.

در سال جاری با افزایش 5 بالگرد جدید به ناوگان هوایی امدادی هلال‌احمر این بالگردها تمام مناطق كشور را تحت پوشش امداد هوایی قرار می‌دهد. 8 بالگرد 205 و 5 بالگرد MA17 جمعیت هلال احمر در 9 منطقه هوایی كشور تمام جاده‌های كشور را تحت پوشش امداد هوایی قرار می‌دهند.

فارس: آیا آمبولانس و خودروهای نجات نیز در طرح زمستانه امداد و نجات هلال‌احمر افزایش یافته است؟

مظفر: بله، در طرح امداد و نجات زمستانه هلال‌احمر تعداد 745 آمبولانس و با 108درصد رشد در سراسر جاده‌های كشور به آسیب‌دیدگان خدمات امدادی ارائه می‌كنند.

خودروی نجات تیپ "2/B " نیز به تعداد 211 دستگاه با رشد 122درصد در طرح زمستانه امداد و نجات كشور مواجه شده است؛ خودروهای تیپ "A/1 " نیز به تعداد 118 دستگاه با افزایش 100درصدی مواجه بوده است؛‌ خودروهای پشتیبانی جمعیت هلا‌احمر نیز به تعداد 757 دستگاه در طرح امداد و نجات زمستانه امسال 20 درصد رشد داشته است.

ست‌های هیدورلیك نجات از جمله فك‌های برش و جَك‌های امدادی نیز با افزایش 45 درصدی به تعداد 307 دستگاه در این طرح مورد استفاده می‌شود؛ ست‌های "پنوماتیك " نیز برای انجام عملیات‌های امدادی به تعداد 219 و با افزایش 3 درصدی نسبت به سال گذشته در طرح امداد و نجات زمستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نهایت ست‌های اطفاء حریق نیز به تعداد 135 دستگاه در این طرح بزرگ امداد زمستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فارس: انبارهای مراكز و پایگاه‌های امدادی از نظر وضعیت اقلام زیستی و غذایی به چه صورت در طرح امداد و نجات زمستانه امسال خدمات امدادی ارائه می‌كنند؟

مظفر: بر اساس پیش‌بینی‌هایی سازمان هواشناسی برودت هوای سرد در زمستان سال‌ جاری نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه خواهد بود و بر این اساس اقلام زیستی پایگاه‌ها و انبارهای امدادی هلال‌احمر كه شامل پتو، چادر، والور و چراغ است در هر پایگاه از ذخیره انباری 10 خانوار به 30 خانوار 5 نفر افزایش یافته است كه این تعداد خانوارها نیز در برگیرنده افزایش 200 درصدی در زمینه ذخیره انبارها و پایگاه‌ها در این طرح به حساب می‌آید.
همچنین پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در طرح زمستانه امسال در حال حاضر ذخیره اقلام زیستی بیش از 4 هزار خانوار را دارد و بسته‌های غذایی نیز كه شامل خرما، نان، آب معدنی و كنسرو است نیز 200 درصد رشد ذخیره انباری داشته است.

انبارهای هلال‌احمر در سراسر كشور نیز با شارژ جدید اقلام امدادی، زیستی و غذایی به میزان ذخیره انباری 2 درصدی به نسبت جمعیت در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها رسیده است و انبارهای تهران كه باید ذخیره 10 درصدی این اقلام را به نسبت جمعیت پایتخت داشته باشد نیز صورت پذیرفته و تمام ذخایر گذشته كه در امدادرسانی پاكستان در انبارها كاسته شده بود شارژ و جایگزین شده است.

فارس: آیا پرسنل متخصص و امدادگر نیز در طرح زمستانه امداد و نجات كشور با رشدی روبه‌رو شده است؟

مظفر: بله، در این راستا نیز پرسنل پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر با 63 درصد رشد به تعداد 3 هزار و 495 نفر افزایش یافته است و امدادگران داوطلب نیز با رشد 177 درصدی به تعداد 6 هزار و 990 نفر هلال‌‌احمر را در این طرح بزرگ زمستانه یاری می‌كنند.

همچنین بر اساس آیین‌نامه جدید وزارت بهداشت هلال‌احمر برخلاف سال‌های گذشته تكنسین‌های متخصص را به جای پزشك جایگزین كرده است و در این راستا به عنوان همكار وزارت بهداشت و اورژانس در زمینه‌های درمانی حضور خواهد یافت زیرا تكنسین‌های هلال‌احمر می‌توانند حتی پزشك نیز محسوب شوند.

در مجموع جمعیت هلال‌احمر امسال در طرح بزرگ امداد و نجات زمستانه 89 با، 219 پایگاه جاده‌ای بین شهری، 45 پایگاه كوهستانی در ارتفاعات و جاده‌های صعب‌العبور، 146 پست موقت و سیار "جاده‌ای "، 335 پایگاه در تمام شعب و مراكز استان‌ها و با تعداد بیش از 10 هزار امدادگر و نجاتگر با رشد تجهیزات امدادی 111 درصدی در طرح بزرگ امداد و نجات زمستانه كشور حضور یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha