سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 221882

متخصصان قلب و عروق، فاکتور جدیدی را شناسایی کرده‌اند که نشانه قریب‌الوقوع بودن حمله قلبی است.

کشف عاملی که خبر از حمله قلبی می دهد

سلامت نیوز:متخصصان قلب و عروق، فاکتور جدیدی را شناسایی کرده‌اند که نشانه قریب‌الوقوع بودن حمله قلبی است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دانشگاه دولتی میشیگان موفق به شناسایی این عامل جدید شده‌اند که می‌تواند نشانه قریب‌الوقوع بودن حمله قلبی باشد.

بر اساس این مطالعه در ۸۹ درصد موارد بیمارانی که در وضعیت سخت پاتالوژی بستری شده بودند، عروق کرونر آنها با کریستال‌های کلسترول مسدود شده بود.

کلسترول با گذار از حالت مایع به حالت سخت یا کریستالی تبدیل شده و مثل فرایند تغییر آب به یخ حجیم شده و باعث بسته شدن عروق کرونر می‌شود و به سکته قلبی می‌انجامد.

به گزارش ایندیپندنت، کریستال کلسترول با آزاد شدن، ممکن است به تولید مولکول اینترلوکین (پروتئین سیتوکین تنظیم کننده روند واکنش التهابی) منجر شود که باعث وخیم‌تر شدن وضعیت شریان‌ها خواهد شد. 

گروهی از متخصصان و پزشکان این دانشگاه پس از آزمایش روی موادی که عروق کرونر را در شماری از بیماران مسدود کرده بودند تایید کردند که این مواد سفت و سخت شده در واقع کریستال‌های کلسترول هستند و این کریستال‌ها در عروق ۸۹ درصد بیمارانی که در وضعیت وخیم به بخش اورژانس انتقال یافته‌اند مشاهده شده است.

پزشکان هشدار دادند که اگر این مجموعه‌های کریستالی در عروق افزایش یابند حتی می‌توانند به خود قلب نیز راه پیدا کنند. به گفته آنها، گام نخست و مهم برای پیشگیری از تشکیل این بلورهای سخت کلسترول، تغذیه مناسب و ورزش است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha