سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 221898

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران با اشاره به افزایش دستبرد استان به زمین‌های شبه جزیره میانکاله، گفت: متاسفانه امسال بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی میانکاله سوخت.

آتش سوزی ۲۰۰ هکتار از اراضی میانکاله

سلامت نیوز:مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران با اشاره به افزایش دستبرد استان به زمین‌های شبه جزیره میانکاله، گفت: متاسفانه امسال بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی میانکاله سوخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،حسین‌علی ابراهیمی کارنامی ، اظهار داشت: میانکاله شامل جنگل، تالاب و آب بوذه که یکی از مناطق بسیار حساس زیست محیطی است که به عنوان ذخیره‌گاه بین المللی بسیار اهمیت دارد که متاسفانه دچار حوادث می‌شود.

وی افزود: طمع به زمین‌های منطقه میانکاله، شکار وصید، مهار آب در بالادست چالش‌هایی است که میانکاله با آن مواجه بوده که البته بخش دیگری از مشکلات مانند تغییرات اقلیمی و خشکسالی قابل پیش بینی نیست.

ابراهیمی تصریح کرد: متاسفانه امسال بیش از 200 هکتار از اراضی میانکاله در آتش سوخته که در برخی از این آتش سوزی‌ها که عامل انسانی دخیل بودند افراد متخلف شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی گفت: برای حفظ این زیستگاه مهم و حساس باید برنامه‌های پیش آگاهی و پیشگیری را پررنگ‌تر کنیم که فناوری نوین مانند پالایش الکترونیک از اهمیت فراوانی برخوردار بوده که اجرای آن نیز به اعتبار نیاز دارد.

ابراهیمی اذعان کرد: با استفاده از ابزارهای نوین می‌توانیم جهت افزایش کنترل و پایش، تخریب، تجاوز، صیدغیرمجاز و آتش سوزی بهره گیریم که امسال یک میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافت.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به کمبود نیرو و تجهیزات گفت: جهت امکانات و تجهیزات امسال تاکنون هیچ کمکی صورت نگرفت که از شورای توسعه و برنام‌ ریزی و مدیریت بحران استان می‌خواهیم جهت تهیه و تامین تجهیزات کمک کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه تعداد نیرو به هیچ وجه متناسب با مسئولیت‌های واگذار شده نیست، افزود: محیط بانان جهت کنترل و جلوگیری از صید آموزش دیدند وچنانچه آتش‌سوزی در مناطق کوهستانی و صعب العبور باشد مهار آتش را با مشکل مواجه می‌کند.

وی گفت: متاسفانه دربحث خودرو ناوگان حمل و نقل نیز دچار مشکل هستیم و میانگین هرخودرو با توجه به استفاده درمناطق مختلف مانند کوهستانی و صعب العبور بودن به 10سال می‌رسد که باید تجهیزات خودرویی نیز بروز شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha