چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 221963

ناباروری یکی از چالش‌های مهم این روز‌های زوج‌ها در دنیا محسوب می‌شود و این در حالی است که بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند با اندکی دقت در استفاده از برخی محصولات بدون نیاز به درمان مى توانند صاحب فرزند شوند.

قاتلان باروری مردان را بشناسید

سلامت نیوز:ناباروری یکی از چالش‌های مهم این روز‌های زوج‌ها در دنیا محسوب می‌شود و این در حالی است که بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند با اندکی دقت در استفاده از برخی محصولات بدون نیاز به درمان مى توانند صاحب فرزند شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  کارشناسان به تازگی دریافتند مواد شیمیایی موجود در محصولاتی همچون صابون، کرم ضد آفتاب، آفت کش‌ها و وسایل پلاستیکی سبب ناباروری در مردان می‌شود.

براساس این تحقیق پارافین موجود در محصولات شیمیایی باعث افت شدید کیفیت اسپرم و در نهایت باعث ناباروری در مردان و  ناتوانی آنها در فرزندآوری می‌شود.

این محصولات شیمیایی لوکس و مدرن باعث ناباروری آقایان می‌شوند
استفاده از محصولات شیمیایی همچنین باعث آسیب به DNA سلولی بدن، برهم زدن تنظیم هورمون‌ها و بروز نازایی در زنان می‌شود.

از جمله دیگر مواد شیمیایی که در آنها از پارفین استفاده می‌شود محصولات آرایشی هستند که طرفداران بی شماری بین بانوان دارند و آمار استفاده سالانه زنان از این محصولات هرسال افزایش پیدا می‌کند.

کارشناسان بر این اساس به افراد توصیه می‌کنند کمتر از محصولات شیمیایی حاوی پارفین استفاده کنند، به ویژه زوج‌هایی که می‌خواهند صاحب فرزند شوند و درمان‌های ناباروری را انجام می‌دهند برای به دست آوردن بهترین نتیجه از مواد طبیعی برای کار‌های روزمره خود استفاده کنند.

این یافته حاصل تحقیقات پژوهشگران دانشگاه اوکلند درمیشیگان آمریکا بر روی بیش از ۳۱۵ داوطلب مرد و بررسی رابطه مواد شیمیایی BPS بر هورمون استروژن دربدن انسان و بروز ناباروری در مردان است.

همچنین در تحقیقی همسو دانشمندان دریافتند این دسته از مواد شیمیایی می‌توانند در ایجاد سرطان سینه در زنان و مردان موثر باشند.

کارشناسان اعلام کرده اند مواد شیمیایی از جمله پارافین در طیف وسیعی از محصولات زندگی روزانه افراد وجود دارد و نیازبه تحقیقات گسترده ای برای تولید نسل جدید مواد شیمیایی ایمن برای سلامتی انسان‌ها است.

منبع:Dailymail


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha