رئیس سازمان انتقال خون گفت: ایرانیان طی روزهای تاسوعا و عاشورای امسال در مجموع 37 هزار و 356 واحد خون اهدا كردند كه نسبت به مدت مشابه پارسال 6 درصد بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز حسن ابوالقاسمی در گفت‌و‌گو با  فارس افزود: قبل از تاسوعا و عاشورای امسال به علت تعطیلات ناشی از آلودگی هوا به خصوص در تهران و كلانشهرها با كمبود شدید خون مواجه شده بودیم به طوری كه در اكثر این شهرها برای تأمین خون مورد نیاز بیماران از ذخایر خونی كشور استفاده كردیم.

وی ادامه داد: اما همان طور كه از مردم شریف و دیندار كشورمان انتظار می‌رفت همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورا با استقبال كم نظیر مردم برای اهدای خون در اقصی نقاط كشور مواجه شدیم كه واقعاً از این ایرانیان نوعدوست قدردانی می‌كنیم.

رئیس سازمان انتقال خون گفت: فقط طی 2 روز تاسوعا و عاشورای امسال ایرانیان سراسر كشور 37 هزار و 356 واحد خون اهدا كردند كه نسبت به میزان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای سال گذشته كه 35 هزار و 411 واحد خون بود، 6 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در شهر تهران نیز طی این دو روز 4 هزار و 691واحد خون اهدا شد در حالی كه سال گذشته در چنین روزهایی تهرانی‌ها 3500 واحد خون اهدا كرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha