برخی از مادران باردار طی دوران بارداری با مشکلات خاصی روبرو می‌شوند، یکی از این موارد فشارخون بالا در دوران بارداری است.

فشارخون دوران بارداری و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مادر در آینده

سلامت نیوز:برخی از مادران باردار طی دوران بارداری با مشکلات خاصی روبرو می‌شوند، یکی از این موارد فشارخون بالا در دوران بارداری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا  فشار خون  ۱۴۰.۹۰  میلیمتر جیوه (mmHg) یا بیشتر اگر بیش از چهار ساعت ادامه یابد T نیازمند بررسی بیشتر بوده و بیمار باید تحت کنترل باشد.

البته دو نوع فشار خون بالا در دوران بارداری وجود دارد؛ فشار خون بارداری و فشار خون مزمن.

فشارخون بارداری بعد از هفته ۲۰ حاملگی ایجاد می‌شود، در حالی که فشار خون مزمن فشار خون بالایی است که قبل از بارداری وجود داشته و یا قبل از هفته ۲۰ بارداری رخ می‌دهد.

فشارخون در دوران بارداری نگران‌کننده بوده و می‌تواند منجر  به بروز سایر عوارض شود.

در تحقیقات جدید مشخص شد فشار خون بالا در دوران بارداری می‌تواند موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مادر بعد از زایمان و در آینده شود.

سونیا گراندی - دانشجوی دکترا دانشگاه مک گیل در کانادا اظهار کرد: کنترل پیوسته در مورد عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی در زنان مبتلا به فشارخون بارداری ضروری است.

این تحقیق شامل بررسی ۱۴۶ هزار و ۷۴۸  زن باردار بود که حدود پنج سال بعد تحت کنترل قرار گرفتند. نتایج نشان داد ۹۹۷ نفر از این گروه دارای بیماری قلبی عروقی و ۶۸۱۲ نفر نیز مبتلا به فشارخون بالا بودند.

با مقایسه این افراد با زنان بدون فشار خون بالا در دوران بارداری مشخص شد در افرادی که فشارخون بالای حاملگی داشتند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی ۲.۲ برابر و خطر ابتلا به فشارخون بالا بعد از حاملگی ۵.۶ برابر بیشتر است.

نتایج این تحقیق در نشریه Pediatric and Perinatal Epidemiology منتشر شده است.


منبع:زی‌نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha