چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 221986

شاید بد نباشد در میان گلایه‌های هر روز مردم از پزشکان و جراحانی که تا اسکناس نبینند دست به چاقو نمی‌شوند، از پزشکانی گفت که سفیدی وجدان و مناعت طبعشان، سیاهی پزشکان پولکی را از دامن جامعه پزشکان، پاک می‌کند؛ پزشکانی که «پول»، همه زندگی‌شان نیست.

همه پزشک‌ها «پولکی» نیستند

سلامت نیوز:شاید بد نباشد در میان گلایه‌های هر روز مردم از پزشکان و جراحانی که تا اسکناس نبینند دست به چاقو نمی‌شوند، از پزشکانی گفت که سفیدی وجدان و مناعت طبعشان، سیاهی پزشکان پولکی را از دامن جامعه پزشکان، پاک می‌کند؛ پزشکانی که «پول»، همه زندگی‌شان نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، دروغ نیست اگر ادعا کنیم کم نبوده‌اند کودکان با استعدادی که به واسطه نداری و فقر مالی، استعداد و نبوغ‌شان هرز رفته و نه تنها این استعداد و نبوغ، در زندگی به مددشان نیامده بلکه در جهتی عکس، عمل کرده و زندگی‌شان را به بیراهه کشانده؛ اما در این میان هم هستند کودکان و نوجوانان کم بضاعتی که با اندک حمایت و کمک، استعدادشان شکوفا و مسیر زندگی‌شان عوض شده است.

علی‌اکبر صادقی نیز از همین‌ها است؛ پزشک متخصصی که شاید گفتن از شرایط او به بهانه روز پزشک، قدرشناسی باشد از تمام پزشکان زحمت کشی که فراموش نکرده‌اند رسالت اصلی‌شان خدمت به تمام انسان‌ها فارغ از داشته‌ها و نداشته‌هایشان است. پزشکی که در شرایط بد مالی و اقتصادی دوران کودکی‌اش، درس خواندن و تحصیل جزو آخرین اولویت‌های زندگی‌اش بوده ولی با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و حمایت‌های این کمیته، موفق شد تا استعداد ذاتی‌اش را با سختکوشی و تلاش، بارور کند و تا دوره تخصص، ادامه تحصیل دهد.

ادامه تحصیل او در حالی بود که برادر بزرگترش علی‌رغم تمام توانمندی‌ها، مجبور شد تا به واسطه شرایط بد اقتصادی و مالی، پس از گرفتن دیپلم تجربی، ترک تحصیل کند و برای گذران امورات زندگی خانواده، به کشاورزی بپردازد؛ اما در این میان بخت یار پسر کوچک خانواده بود که توانست با همت و پشتکار خود در یکی از دانشگاه‌های دولتی در رشته پزشکی پذیرفته شود.

ولع پسر کوچک خانواده به تحصیل تا جایی بود که بلافاصله پس از اتمام دوره پزشکی عمومی، در رشته گوش و حلق و بینی و در مقطع تخصصی پذیرفته شد.

امروز این پسر کوچک، تبدیل به یکی از پزشکان خوش نام در میان مددجویان شمال شرق کشور شده و ماهانه ده‌ها بیمار نیازمند مددجوی کمیته امداد را به صورت رایگان ویزیت می‌کند و هر ماه 2 جراحی تخصصی رایگان را به بیماران نیازمند اختصاص داده است.

به هر حال گرچه کم نیست گلایه‌های مردم از پزشکان و جراحانی که تا دستمزد خود را نگیرند دست به چاقو نمی‌شوند ولی نباید اجازه داد تا سیاهی رفتار این پزشکان، دامن سفید تمام پزشک‌های این مرز و بوم را لکه‌دار کند و شاید این روز تنها بهانه‌ای باشد برای نشان دادن مرام و وجدان پاک این پزشکان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha