رئیس جهاد دانشگاهی در پیامی به مناسبت روز پزشک گفت: در شبکه پیچیده، بزرگ و به هم پیوسته سلامت که متشکل از موضوعاتی نظیر بهداشت و پیشگیری، تامین سلامت فیزیکی، عاطفی، ذهنی، محیطی، معنوی، شغلی و درمان، احیا و بازتوانی بیماران و آسیب دیدگان است، نقش پزشکان به عنوان ملجا بیماران در آخرین حلقه از این زنجیره، بسیار برجسته و دارای اهمیت است.

نقش پزشکان در شبکه سلامت برجسته و بااهمیت است

سلامت نیوز: رئیس جهاد دانشگاهی در پیامی به مناسبت روز پزشک گفت: در شبکه پیچیده، بزرگ و به هم پیوسته سلامت که متشکل از موضوعاتی نظیر بهداشت و پیشگیری، تامین سلامت فیزیکی، عاطفی، ذهنی، محیطی، معنوی، شغلی و درمان، احیا و بازتوانی بیماران و آسیب دیدگان است، نقش پزشکان به عنوان ملجا بیماران در آخرین حلقه از این زنجیره، بسیار برجسته و دارای اهمیت است.


به گزارش  سلالمت نیوز به نقل از  ایرنا ، دکتر حمیدرضا طیبی در پیام خود ضمن تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی به ویژه جهادگران پزشک عضو جهاد دانشگاهی تاکید کرده است: حفظ موهبت الهی سلامت در جامعه، مرهون تلاش مجموعه‌ای از انسان های فداکار، سخت‌کوش و خستگی ناپذیر است.


به گزارش جهاد دانشگاهی،در این پیام آمده است: فلسفه نامگذاری اول شهریورماه زادروز حکیم ابوعلی سینا با عنوان روز پزشک، دلیلی بر اثبات این مدعا است؛ اگرچه این دانشمند اسلامی ایرانی به حوزه‌های مختلف علوم تبحر داشته به طوری که از او به عنوان یک عالم همه چیزدان یاد می شود، اما جهد مثال زدنی و فداکاری وی برای سلامت جامعه عصر خود و نیز پیشرفت علم طب برای تمامی اعصار، باعث تجلی بیشتر این ستاره پرفروغ ایران در حوزه پزشکی شده است.


رئیس جهاد دانشگاهی در این پیام همچنین یاد و خاطره پزشکان شهید، اساتید و معلمان پیشکسوت آموزش پزشکی راکه به دیار باقی سفر کرده‌اند، گرامی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha