معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی اصفهان با علام اجرای طرح زمستان ایمن در این استان توصیه کرد: افرادی که دچار سرمازدگی شده اند را نباید به سرعت جا به جا کرد زیرا این کار ممکن است باعث بروز بیماری های قلبی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نظام پرستاری، مهرزاد آرتنگ، معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان با اعلام این خبر افزود: این طرح هر ساله از 15 آذر به مدت 3 ماه در سراسر کشور اجرا می شود.

وی گفت: امسال در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مرکز فوریتهای پزشکی، راهداری، پلیس راه، هلال احمر، آتش نشانی و شرکتهای گاز، برق، آب و مخابرات از مهمترین واحدهای خدمت رسان در این طرح هستند که در این مدت به طور ویژه برای خدمت رسانی به امداد خواهان بسیج شده و به صورت آماده باش درآمده اند.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته تعداد 8 پایگاه به پایگاههای اورژانس پیش بیمارستانی استان اضافه شده است.

آرتنگ تأکید کرد: مرکز فوریتهای پزشکی استان اصفهان امسال با تعداد 92 پایگاه اورژانس شامل 47 پایگاه شهری و 48 پایگاه جاده ای و بیش از 500 نیروی تکنسین فوریتهای پزشکی به امداد خواهان، خدمت رسانی خواهد کرد.

وی همراه داشتن تغذیه و وسایل گرمایشی مناسب را در سفرهای زمستانی بسیار ضروری عنوان و تصریح کرد: به شهروندان توصیه می شود در صورت مواجه شدن با فرد سرما زده ابتدا لباسهای خیس را از بدن بیمار بیرون آورده و سر و گردن و بدن فرد را با پتو کاملاً بپوشانند.

وی با اشاره به اینکه نوشیدنیهای گرم باید آرام آرام به فرد سرما زده داده شود خاطر نشان کرد : اعضای بدن بیمار را به تدریج گرم کرده و از انتقال سریع او اجتناب شود، چرا که حرکت دادن سریع بیمار مشکلات قلبی را برای او به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha