عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: تاکنون دارویی برای درمان قطعی آرتروز مفاصل زانو کشف نشده و داروها معمولا نقش کاهنده درد را دارند.

تبلیغات ماهواره ای داروهای غضروف ساز را باور نکنید

سلامت نیوز: عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: تاکنون دارویی برای درمان قطعی آرتروز مفاصل زانو کشف نشده و داروها معمولا نقش کاهنده درد را دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر کیوان احدی در کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران ، در ارتباط با آرتروز مفصل زانو اظهار داشت: این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مفصل زانو است که در حقیقت روند پیری تدریجی مفصل زانو بوده و به صورت اولیه و ثانویه بروز می‌کند.

وی افزود: آرتروز اولیه بدون هیچ بیماری زمینه ای است و زانو به تدریج به سمت ساییدگی پیش رفته و معمولاً افزایش سن بالای ۶۰ تا ۷۰ سال نقش به سزایی در بروز این بیماری دارد.

این فوق تخصص جراحی زانو در خصوص آرتروز ثانویه گفت: در این نوع آرتروز بر اثر شکستگی، تخریب و عفونت مفصل به تدریج به سمت ساییدگی پیش می رود. متأسفانه بخش زیادی از جامعه ما در سنین بالا مبتلا به مشکل آرتروز زانو می‌شوند و با مشاهده در عکس‌های ساده ما به بروز این مشکل پی می بریم.

احدی در ارتباط با درمان این بیماری عنوان داشت: معمولاً در اکثر مواقع روش‌های غیرجراحی برای درمان آرتروز استفاده می‌شود و اصول مهم غیر جراحی کم کردن وزن و ورزش‌های تقویت عضلانی است که  برای این بیماری توصیه می‌شود.

وی افزود: تاکنون داروی خاصی برای درمان قطعی آرتروز مفاصل زانو کشف نشده است تا بتواند غضروف زانو را بسازد و حالت تخریب شده را دوباره به حالت اول خود بازگردد همچنین داروها معمولاً نقش کاهنده درد را برعهده دارند لذا نقش چندانی در درمان این بیماری بر خلاف آنچه که رسانه ها تبلیغ می کنند، ندارد.

این فوق تخصص ارتوپدی ادامه داد: در صورتی که روند تخریب زانو در حال پیشروی بوده، بیماری فرد با روش های غیرجراحی بهبود نیابد و بیمار همچنان درد داشته باشد در نهایت از روش‌های جراحی مثل تعویض مفصل زانو استفاده خواهد شد و فرد با انجام این جراحی می‌تواند تا پایان عمر به راحتی از زانوی خود استفاده کند.

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران در خصوص داروهایی تحت عنوان ساخت غضروف و مفاصل در ماهواره و شبکه‌های مجازی تبلیغ می‌شود، گفت: هرگونه مسائلی که از منابع غیر قابل استناد در جامعه منتشر می‌شود، پایه خوبی برای درمان بیماری‌ها نیست و متأسفانه برخی از افراد به خاطر مسائل مالی درمان هایی را توصیه کرده که با مطالعات علمی، ثابت شده نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha