پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 222103

نایب رئیس انجمن صنعت پخش، گفت: ایجاد بازارهای ثانویه مانند خرید و فروش دارو در کانال‌های تلگرامی، نگران کننده و تاسف‌آور است‌.

نگرانی از خرید و فروش دارو در تلگرام

سلامت نیوز: نایب رئیس انجمن صنعت پخش، گفت: ایجاد بازارهای ثانویه مانند خرید و فروش دارو در کانال‌های تلگرامی، نگران کننده و تاسف‌آور است‌.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، وحید محلاتی در همایش ملی روز داروسازی، اظهار داشت: در شرایط رکود تورمی که اقتصاد کشور گرفتار شده است، دولت توانست بحث تورم را مهار کند ولی مقوله رکود هنوز فشار زیادی بر اقتصاد کشور وارد می کند که اقتصاد دارو نیز از آن مستثنی نیست.

وی ادامه داد: البته این نکته قابل توجه است که در عین شرایط رکود، شاهد موفقیت کسب‌ و کارهای اینترنتی هستیم و این عرصه جدیدی را بر روی اقتصاد دارو گشوده که هم فرصت ساز است و هم تهدید محسوب می شود.

محلاتی اضافه کرد: عرصه دیجیتال و کسب و کارهای اینترنتی می تواند موجب نوآوری و کشف استعدادهای مرتبط شود و در واقع به صورتی باید بگوییم که تغییر پارادایم‌ کسب‌ و کار در ایران انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: شرکت‌های پخش به استفاده از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها و سایت‌های اینترنتی برای ارائه محصول به داروخانه‌ها رو آورده‌اند تا وقت کمتری از داروخانه‌ها گرفته شود و دقیقا این رویکرد منطبق بر اقتصاد مقاومتی است و جای سرمایه گذاری جدی دارد.

محلاتی ادامه داد: نقطه تهدید، ایجاد بازارهای ثانویه مانند خرید و فروش دارو در کانال‌های تلگرامی است که نگران کننده و تاسف‌آور است‌.

وی اضافه کرد: با تقارن روز داروساز، همه توجه ها به پرداخت مطالبات حوزه دارو جلب می شود، در حالی که برای آینده این حوزه، تاملی نمی شود و برنامه استراتژیکی که بتواند از بروز مشکلات در آینده جلوگیری کند، ارائه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha