عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به سابقه بیش از40 ساله عمل پیوند قرنیه گفت: پیوند قرنیه در ایران یکی از عمل های موفق و پیشرفته ای است که با کمترین هزینه انجام می شود در واقع ارزان ترین عمل پیوند در کشور است.

پیوند قرنیه در ایران یکی از عمل های موفق و پیشرفته است

سلامت نیوز:  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به سابقه بیش از40 ساله عمل پیوند قرنیه گفت: پیوند قرنیه در ایران یکی از عمل های موفق و پیشرفته ای است که با کمترین هزینه انجام می شود در واقع ارزان ترین عمل پیوند در کشور است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دکتر جواد هاشمیان با اشاره به برگزاری این کنگره اظهار داشت: برنامه های امسال شامل روز فوق تخصصی، سمپوزیوم ها و کارگاه های گروه قرنیه است که در هر یک از این برنامه ها، آخرین روش های تشخیصی و درمانی جدید آموزش داده می شود.
دبیر علمی برنامه های گروه قرنیه در بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، ادامه داد: در روز فوق تخصصی، چهار عنوان اصلی شامل نحوه بررسی و تشخیص بیماری های قرنیه، آخرین پیشرفت ها در زمینه جراحی های قرنیه، آب مروارید و عیوب انکساری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


به گزارش بیست و هفتمین کنگره انجمن چشم،هاشمیان افزود: روش های تشخیصی، درمانی و جراحی های جدید با حضور همکاران داخلی و خارجی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
این فوق تخصص قرنیه و جراح عیوب انکساری، گفت: همچنین آخرین پیشرفت ها در زمینه درمان عوارض ناشی از جراحی های عیوب انکساری، از دیگر برنامه های روز فوق تخصصی است.
وی با اشاره به برگزاری سه سمپوزیم با موضوعاتی همچون بررسی آخرین روش های تشخیص و درمان آب مروارید و بیماری قوز قرنیه، ادامه داد: روش های تشخیص و ارزیابی ها برای پیشگیری از عوارض جراحی عیوب انکساری نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
هاشمیان همچنین به برپایی 11 کارگاه در بخش قرنیه اشاره کرد و افزود: در این کارگاه ها، عمدتا بر روی موضوعاتی همچون روش جراحی های جدید و تشخیص بیماری های قرنیه، عیوب انکساری و آب مروارید، متمرکز می شویم.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه اساتید دانشگاه های سراسر کشور در این برنامه ها مشارکت دارند، از حضور پنج مهمان خارجی از آمریکا، هند و انگلستان در کارگاه های قرنیه خبر داد و گفت: این مهمانان در ارتباط با انواع پیوندهای قرنیه، درمان آب مروارید و لنزهای داخل چشمی، سخنرانی می کنند.
هاشمیان در ادامه به روند پیوند قرنیه در کشور اشاره کرد و افزود: عمل پیوند قرنیه بیش از 40 سال است که در کشور ما انجام می شود و از همین رو، همه شرایط لازم برای انجام این نوع پیوند در داخل فراهم است.
وی با اشاره به بانک چشم ایران، گفت: در حال حاضر مشکلی یا موضوعی در زمینه پیوند قرنیه در کشور نداریم که بخواهیم به کشورهای پیشرفته در این زمینه وابسته باشیم.
هاشمیان با اعلام اینکه در حال حاضر در تمامی استان ها عمل پیوند قرنیه انجام می شود، افزود: وضعیت بانک چشم در ایران به گونه ای است که انتظار برای پیوند قرنیه به دو هفته نمی رسد، ضمن اینکه هزینه های این عمل در کشور از سایر کشورهای دیگر که این عمل را انجام می دهند، ارزان تر است به طوری که از کشورهای همسایه نیز متقاضی عمل پیوند قرنیه داریم.
بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، 13 تا 16 آذر در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha