معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: باید 80 درصد آموزش تشریح و آناتومی در دانشگاه های علوم پزشکی با استفاده از روش های نوین آموزشی و 20 درصد از طریق جسد باشد.

به گزارش سلامت نیوز  در دانشگاه علوم پزشکی لرستان دكتر محمد علی محققی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی لرستان ضمن اشاره به محدودیت های تهیه جسد برای دانشگاه ها  عنوان كرد: باید 80 درصد آموزش تشریح و آناتومی با استفاده از سایر روشها نظیر skill lab، مولاژها، نرم افزارهای چند منظوره هوشمند و سایر روش های آموزشی نوین انجام شود و تنها 20 درصد از طریق تشریح جسد، آموزش آناتومی صورت پذیرد.
وی در پاسخ به چرایی كمبود جسد برای تشریح در دانشگاه های علوم پزشكی با اشاره به محدودیت های شرعی و قانونی در تهیه جسد مورد نیاز علی رغم تعاملات انجام شده با قوه قضائیه اظهار داشت: وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشكی با وجود تمامی معذوریت ها و محدودیت های موجود در زمنیه تهیه جسد تلاش می كنند كه این مشكل را حل کند.
وی تاکید کرد: در حوزه نقد و انتقاد یكی از ارزشمندترین و صاحب نظر ترین منتقدان سیاست های آموزشی وزارت بهداشت، دانشجویان هستند كه با انتقاد سازنده، آگاهانه و توأم با ارائه راهكار و حفظ حریم ها همواره وزارت بهداشت را یاری كرده اند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت از دانشجویان خواست كه همواره با زمان شناسی، حفظ حرمت ها و با ارائه راهكارهای كارگشا، وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشكی كشور را یاری كرده و با ارتقاء خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی خدمت ارزشمندی به نظام سلامت كشور انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha