یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 22230

یك متخصص تغذیه گفت: میوه‌های خشك كالری بیشتری نسبت به میوه‌های تازه دارند به همین دلیل مصرف بیش از حد آنها موجب چاقی می‌شود.

سلامت نیوز : تیرنگ نیستانی در گفت‌‌و‌گو با فارس، افزود: فیبر و آنتی‌ اكسیدانی كه در میوه‌ها وجود دارد در لواشك آنها هم وجود دارد.

وی گفت: املاح میوه‌ای كه به صورت لواشك یا آلوچه در می‌‌آید، كاهش پیدا نمی‌كند بلكه با جوشاندن، تغلیظ و خشك‌ كردن، افزایش هم می‌یابد.

این متخصص تغذیه افزود: بسیاری از افرادی كه نمی‌‌توانند هر روز با خودشان میوه به محل كارشان ببرند، می‌‌توانند كمی برگه‌‌های خشك آلو، هلو، زردآلو یا لواشك با خود همراه ببرند.

نیستانی گفت: بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌ها منبع خوبی برای دریافت ویتامین‌ C هستند كه بخش زیادی از این ویتامین‌، طی فرآیند خرد و خشك‌‌ كردن، تخریب می‌شود و از بین می‌رود.

وی افزود: میوه‌های خشك و حتی لواشك‌ هایی كه به صورت بهداشتی و سالم تهیه می‌شوند، می‌‌توانند یك میان ‌وعده خوب برای همه افراد باشند اما این خوراكی‌‌ها در مقایسه با میوه‌ های تازه معادل خودشان، كالری بیشتری دارند و مصرف بی‌ رویه‌ آنها می‌تواند باعث چاقی شود و این نكته باید در مورد كودكان یا كسانی كه اضافه وزن دارند، مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha