استاد دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی گفت: 15درصد از كودكان زیر یك سال كه چاق هستند تا سنین بزرگسالی نیز چاق باقی می‌مانند كه اگر این چاقی تا سنین پیش از مدرسه ادامه داشته باشد حدود 30 درصد از این كودكان به بزرگسالان چاق تبدیل می‌شوند.

سلامت نیوز محمدحسین سلطان‌زاده در گفت‌وگو با  فارس در خصوص چاقی در كودكان اظهار داشت: عوامل مختلفی در چاقی كودكان نقش دارند؛ علاوه بر میزان دریافت مواد غذایی توسط كودك و میزان فعالیت جسمانی، وجود مشكلات و رفتار‌های خانوادگی نیز موجب شكل گرفتن رفتارهای غلط تغذیه‌ای در كودك و احتمالاً بروز چاقی در وی می‌شود.

وی عوامل وراثتی و ژنتیكی را تا حد زیادی در بروز چاقی كودك مؤثر دانست و افزود: چاقی دوران كودكی، اغلب پدیده خوشایندی نیست چرا كه بعضی از والدین بر این باورند كه كودكان با وزن بیش از حد معمول، به خودی خود به وزن طبیعی بر می‌گردند؛ هر اندازه مدت زمانی كه كودك در وزن بیش از حد طبیعی باقی بماند، بیشتر باشد، احتمال اینكه چاقی كودك تا زمان نوجوانی و بزرگسالی نیز ادامه یابد، بیشتر خواهد بود.

این استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ادامه داد: 15درصد از كودكان زیر یك سال كه چاق هستند تا سنین بزرگسالی نیز چاق باقی می‌مانند؛ اگر این چاقی تا سنین پیش از مدرسه ادامه داشته باشد حدود 30 درصد از این كودكان به بزرگسالان چاق تبدیل می‌شوند.

سلطان‌زاده در خصوص عوارض چاقی در كودكان بیان داشت: مسائل روانی و اجتماعی یكی از پیامدهای منفی چاقی در كوددكان خواهد بود چرا كه این وضعیت در كودك موجب متمایز شدن از همسن و سالان و مسخره كردن او شده و در آینده منزوی شدن او را برای او به دنبال خواهد داشت همچنین عوارضی نظیر جلو افتادگی سن استخوانی و قاعدگی زودرس را ایجاد خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha