یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 22232

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: دولت اعلام كرده با حمایت از صنایع استراتژیك از جمله صنعت دارو، قیمت دارو را ثابت نگه می‌دارد و با توجه به افزایش قیمت سایر كالاها این ثبات قیمت به معنای ارزان شدن قیمت دارو در كشور تعبیر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز رهبر مژدهی آذر ، افزود: اعلام تغییر قیمت دارو باید از سوی وزارت بهداشت صورت گیرد و صنایع دارویی و انجمن داروسازان ایران هیچ نقشی در تعیین قیمت دارو در كشور ندارد اما بر اساس شنیده‌های ما دولت اعلام كرده كه اجازه افزایش قیمت دارو را نخواهد داد و امسال افزایش قیمت دارو نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: البته اگر سال آینده هم شاهد افزایش قیمت دارو باشیم، این افزایش نامحسوس خواهد بود و با توجه به افزایش قیمت سایر كالاها و خدمات می‌توان گفت در واقع دارو در كشور ارزان می‌شود.

مژدهی آذر در پاسخ به این پرسش كه با توجه به افزایش قیمت سوخت و حمل و نقل اگر با وجود قیمت تمام شده دارو در كشور، قیمت دارو تغییر نكند، این مسئله به كاهش كیفیت دارو و استفاده از مواد اولیه ارزانتر منجر نمی‌شود، گفت: نه هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد زیرا كیفیت داروها به طور مستمر از سوی وزارت بهداشت كنترل می‌شود ضمن اینكه دولت با پرداخت یارانه به صنایع و از جمله صنایع دارویی، افزایش هزینه تمام شده این كالاها را جبران می‌كند.

رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌و‌گو با  فارس گفت: دولت اعلام كرده 20 درصد از اعتبار هدفمندی یارانه‌ها را برای حمایت و جبران هزینه تمام شده تولید صنایع استراتژیك اختصاص می‌دهد كه قطعاً صنایع دارویی هم جزئی از آن است.

وی در پاسخ به این پرسش كه در این صورت اگر حمایت یارانه‌ای از صنعت داروسازی كشور ادامه یاید آیا تولیدات دارویی كشور امكان ورود به بازارهای جهانی و رقابت آزاد را به دست خواهند آورد گفت: این مسئله دیگری است كه باید به طور جداگانه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha