مدیر كل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: متأهل‌ها بیشتر از مجردان در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند و عدم رضایت از زندگی بعد از ازدواج از علل مهم این مسئله است.

به گزارش سلامت نیوز حمیدرضا صرامی اظهار داشت: سیستم اعتیاد به دلیل سودآوری بالا و داشتن اهداف سیاسی كه فلج كردن نسل‌ها را نشانه گرفته است به مراكز حیاتی اجتماعی یعنی خانواده‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها حمله می‌كند.

وی افزود: در رویكرد مقابله با این سیستم شوم، دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری باید به استقبال بروند و نباید منفعلانه عمل كنند لذا ما نیازمند استراتژی تهاجمی در برخوردها هستیم و باید از حوزه انفعال خارج شویم.

صرامی تصریح كرد: قطعاً مهار و كنترل اعتیاد باید به عنوان یك رویكرد پیش‌بینی شود و نگاه آرمانی ریشه‌كنی اگر چه نگاه خوبی نیست اما ممكن است دست‌نیافتنی باشد لذا باید به اقدامات پیشگیری اولیه برای مصون‌سازی نسل سالم بیشتر بپردازیم.

وی گفت: چشم‌انداز آینده نشان می‌دهد برای زوجین جوان كه می‌خواهند فرزند داشته باشند باید مراكز و سازمان‌هایی برای مداخله‌های جدی‌تر وجود داشته باشد.

مدیر كل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر  در گفت‌وگو با  فارس  تصریح كرد: اگر مشاهده می‌كنیم گرایش متأهلان به اعتیاد بیشتر از مجردها است این چشم‌انداز می‌گوید باید برای متأهلان سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه كرد: تحقیقات نشان می‌دهد گرایش بیشتر متأهلان به مواد مخدر به علت عدم رضایت عاطفی، جنسی و اقتصادی است لذا معتادان متأهل بشتر از معتادان مجرد هستند.

صرامی یادآور شد: آینده اعتیاد نشان می‌دهد سیستم هوشمند اعتیاد پیچیده و پیچیده تر می‌شود و مافیای جهانی مواد مخدر تاكتیك‌های خود را تغییر خواهد داد لذا به نگاه استراتژی متوازن برای ضربه زدن به سیستم مافیای اعتیاد بیش از پیش نیازمندیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha