كارشناسان بهداشتی در آمریكا تاكید كردند كه احتمال انتقال آنفلوانزا در مدارس خیلی زیاد است و در این فضا ویروس آنفلوانزا خیلی به سادگی منتشر می‌شود.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، این كارشناسان با استفاده از حسگرهای بی‌سیم بررسی كردند كه چطور ویروس آنفلوانزا ممكن است در یك دبیرستان عادی آمریكایی منتشر شود و دریافتند كه روزانه در چنین محیطی بیش از سه چهارم یك میلیون فرصت برای انتقال عفونت وجود دارد.


به گزارش ایسنا، آنفلوانزا كه علائم شبیه به سرماخوردگی شامل عطسه و سرفه دارد، از طریق قطرات بسیار كوچك و ریز حاوی ویروس كه در مایعات بدن بیمار موجود است، منتقل می‌شود.

مارسل سالات، استادیار بیولوژی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در این باره خاطرنشان كرد: این قطرات آلوده كه تا ارتفاع 10 فوتی بالا می‌روند از طریق عطسه و سرفه فرد بیمار وارد محیط می‌شوند و حتی یك گفت و گوی كوتاه مدت هم می‌تواند سبب انتقال ویروس شود.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی، این متخصصان تصریح كردند: اطلاعات جدید به ما كمك خواهد كرد كه جزئیات دقیق‌تری را درباره انتقال ویروس آنفلوانزا به دست آوریم كه قطعا در زمینه مقابله با بیماری به ما كمك خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha