اعضای قابل پیوند بدن یک نوجوان مرگ مغزی به 18 بیمار نیازمند پیوند عضو اهداء شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  دانشگاه علوم پزشکی گلستان شادروان امیر محمد قاسمی دانش آموز سال دوم دبیرستان پس از تهیه کتاب درسی از دوستش به هنگام مراجعت به سمت منزل در بعد از ظهر 13 آذر ماه در منطقه حافظیه گرگان با یک اتومبیل  پراید که با سرعت زیاد در حال سبقت غیر مجاز از سمت راست بود تصادف کرد. مصدوم بلافاصله به بخش مراقبت های ویژه اورژانس بیمارستان 5 آذر گرگان اعزام شد. علیرغم تلاش متخصصین و کادر پزشکی بیمار ستان 5 آذر گرگان و با توجه به ضربات وارده به جمجمه و مخچه و شکستگی گردن وی دچار افت هوشیاری و مرگ مغزی شد. با اعلام این وضع به خانواده وی، خانواده مرحوم جهت اهداء عضو  اعلام آمادگی کرده و روز 24 آذر ماه مصادف با تاسو عای حسینی، امیر محمد به بیمار ستان دکتر شریعتی تهران اعزام شد.
پس از انجام اقدامات لازم و هماهنگی با بیمار ستان پیوندی  و ورود تیم پزشکی از شیراز به تهران، اعضای  قابل پیوند شادروان امیر محمد قاسمی  از جمله کبد وی به 16 بیمار کبدی در شیراز و کلیه های وی به دو بیمار نیازمند پیوند در تهران اهداء شد.
پدر امیر محمد قاسمی در این خصوص عنوان کرد: حس می کنم با پیوند اعضای بدن وی به بیماران چشم انتظار پیوند عضو، امیر محمد زندگی دوباره ای را آغاز کرده است و ما نیز حضور وی را در بین خودمان احساس می کنیم.بی گمان مادر ایشان در این تصمیم گیری نقش مهمی ایفا کرده است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گلستان و بیمارستان 5 آذر با تلاش و زحمات شبانه روزی و بی دریغشان سعی در بهبود امیر محمد کردند و در تمام این مدت ما را تنها نگذاشتند  و بنده نیز رضایت کاملی از دانشگاه علوم پزشکی دارم.
وی تصریح کرد: جا دارد که اهداء عضو بعنوان یک فرهنگ در جامعه درآید  تا به وسیله آن بتوانیم  جان دیگر عزیزان و بیماران نیازمند پیوند عضو  را نجات دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha