رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: مدیران و كارشناسان مسوول اورژانس دانشگاه های علوم پزشكی، مسوولان پرستاری بیمارستانها و اورژانس های كشور در زمینه اولویت بندی مراجعان اورژانس، آموزش می بینند.

به گزارش سلامت نیوز ،غلامرضا معصومی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: دست اندركاران اورژانس مراكز درمانی در این آموزش ها، با نحوه اولویت بندی مراجعان و مصدومان برای ویزیت شدن و رسیدگی ، آشنا می شوند.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت ادامه داد: براین اساس نخستین كارگاه آموزشی تریاژ اورژانسی -اولویت بندی مصدومان- با شركت 30 نفر از مسوولان دانشگاههای علوم پزشكی و مراكز درمانی و با استفاده از روش آموزش ای. اس. آی E S I -یك روش معتبر آموزشی- از امروز 29 آذرماه آغاز بكار می كند.
معصومی یادآورشد كه 9 كارگاه متوالی تا پایان اسفندماه برای مدیران مراكز درمانی 18 دانشگاه علوم پزشكی در سراسر كشور برگزار می شود و هدف از برگزاری آن تربیت مربی در زمینه اولویت بندی مصدومان و تعمیم آموزش آن در تمام مراكز درمانی كشور است.
رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی وزارت بهداشت گفت: در سیستم تریاژ اورژانسی، بیمار به محض ورود به بیمارستان بر اساس وضعیت خود در یكی از سطوح پنج گانه قرار می گیرد به آن معنا كه اگر در سطح یك قرار گیرد پزشك موظف است فورا نزد او حاضر شده و به وضعیت بیمار رسیدگی كند اما اگر در سطح پنج -بیمار سرپایی- قرار گیرد زمان رسیدگی می تواند طولانی تر شود.
معصومی توضیح داد: رسیدگی به وضعیت تمام بیماران اورژانسی از اولویت های دست اندركاران مربوطه است اما به دلیل شلوغی بیش از حد اورژانس ها ، ناگزیر به اولویت بندی بیماران هستیم.
وی تاكید كرد: رسیدگی به بیماران اورژانسی باید براساس اولویت بندی صورت گیرد.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت گفت: آموزش كارگاه تریاژ اورژانسی با هدف ارتقای سطح خدمات اورژانسی كشور برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha