دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 222479

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: فیبر موجود در نان جو سبوسدار برای کاهش قند خون، فشار خون، کلسترول و تری‌گلیسرید مفید است و می‌تواند باعث افزایش HDL شود.

«نان جو سبوسدار» باعث کاهش قند و فشار خون می‌شود

سلامت نیوز:دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: فیبر موجود در نان جو سبوسدار برای کاهش قند خون، فشار خون، کلسترول و تری‌گلیسرید مفید است و می‌تواند باعث افزایش HDL شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،؛ محمد‌علی زارعیان درباره نان جو و خواص متعدد آن اظهار کرد: فیبر موجود در نان جو سبوسدار برای کاهش قند خون، فشار خون، کلسترول و تری گلیسرید مفید است و می‌تواند باعث افزایش HDL شود.

وی افزود: مصرف سوپ جو بدون رشته حاوی مقداری زیره باعث افزایش شیر مادر در دوران شیردهی خواهد شد همچنین نان جو با تأخیر در تخلیه معده باعث توازن قند خون، تعادل ترشح انسولین و افزایش احساس سیری می‌شود و برای کاهش اشتها و کاهش وزن مفید است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: مطالعات نشان داده، رژیم غذایی با قندهای ساده و چربی پایین نیز در افزایش چربی خون (تری‌گلیسرید) نقش مؤثری دارد.

زارعیان خاطرنشان کرد: افزایش مصرف غذاهای لطیف و خون‌ساز مثل زرده تخم‌مرغ عسلی، آبگوشت گوسفند بی‌چربی، شیره انگور و مربای هویج در روزهای نزدیک به قاعدگی و روزهای خونریزی برای حفظ سلامت زنان ضروری است.

وی متذکر شد: افرادی که در سنین کودکی تحرک و ورزش کافی ندارند, در سنین نوجوانی و جوانی به‌احتمال بیشتری با مشکلات روانی مثل اضطراب و افسردگی روبه‌رو خواهند شد همچنین افرادی که به سن میانسالی می‌رسند باید مصرف غذاهای مولد سودا مثل غذاهای حاوی گوشت گاو یا عدس یا کلم را تا حد امکان کاهش دهند تا از بیماری‌های سوداوی در امان بمانند.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: مصرف مداوم آبمیوه‌ها خصوصاً آبمیوه‌های حاوی قند بالا از عوامل بروز اسهال مزمن در کودکان هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha