دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 222483

دستیار تخصصی طب سنتی ایران در این مطلب نشانه‌های یک «خواب خوب» را تشریح کرد.

نشانه‌های یک «خواب خوب» از دیدگاه طب سنتی

سلامت نیوز:   دستیار تخصصی طب سنتی ایران در این مطلب نشانه‌های یک «خواب خوب» را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،؛ نبی میبدی درباره خواب خوب از منظر طب سنتی ایران اظهار کرد: مسئله خواب و بیداری یکی از اصول شش‌گانه حفظ سلامتی از دیدگاه مکتب طب ایرانی است.

وی افزود: خواب یکی از ضروریات حیات و نیازهای اساسی انسان است؛ انسانها یک‌سوم از زندگی خود را در خواب می‌گذرانند, خواب یک فرآیند پویا و فعال است و شامل تغییرات فیزیولوژیکی در ارگان‌های بدن است, تأثیر طبیعی خواب بر سلامت جسم و روان انسان بسیار مهم است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: خواب باید عمیق باشد یعنی به‌آسانی و با کوچکترین سروصدا افراد از خواب بیدار نشوند همچنین خواب باید پیوسته باشد, بیدار شدنهای مکرر و بدون دلیل بین خواب یعنی اینکه فرد خواب مناسبی ندارد و افراد در شروع خواب نباید کلنجار داشته باشند و به‌بیان ساده‌تر باید راحت به خواب بروند.

میبدی خاطرنشان کرد: میزان خواب باید کافی و مناسب باشد, مقدار مناسب برای خوابیدن بین 6 تا 10 ساعت در شبانه‌روز است اما نکته مهم این است که این زمان بسته به مزاج افراد ممکن است متفاوت باشد یعنی در مورد مدت خواب معتدل، نمی‌توان توصیه یکسانی به همه افراد داشت, افراد پس از خواب کافی باید احساس سبکی، نشاط و رفع خستگی داشته باشند و خواب باید در فاصله زمانی مناسب از غذا خوردن باشد تا حدود 2 ساعت پس از خوردن غذا، افراد نخوابند.

وی یادآور شد: تعریق معتدل طی خواب باید صورت گیرد, در صورتی که افراد تعریق بیش از حد در خواب دارند به پزشک متخصص طب سنتی ایرانی مراجعه کنند؛ خواب نامناسب علاوه بر ایجاد اختلال در عملکردهای مغزی و شرایط روحی ــ روانی، می‌تواند اثرات نامطلوب بر عملکرد دیگر ارگان‌های بدن به‌خصوص دستگاه گوارش بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha