سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح برنامه های خود در این دانشگاه از نیاز استان تهران به 10 هزار تخت بیمارستانی خبر داد.

استان تهران به 10 هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد

سلامت نیوز: سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح برنامه های خود در این دانشگاه از نیاز استان تهران به 10 هزار تخت بیمارستانی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمدآقاجانی امروز در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این دانشگاه با 13 دانشکده، 14 هزار دانشجو در 138 رشته دانشگاهی و 1400 عضو هیات علمی یکی از مهمترین و بزرگترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که مسئولیت سلامت 5.5 میلیون نفر را در استان تهران به عهده دارد.


وی گفت: ظرفیت های زیادی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه های مختلف آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان و نیز غذا و دارو وجود دارد که بی نظیر است و حتما این ظرفیت های بالقوه در دوره جدید بیشتر به ثمر می رسند و حرکت های توسعه ای جدی را در تمام این حوزه ها خواهیم داشت.
آقاجانی گفت: در حوزه دندانپزشکی افزایش ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی دولتی در محدوده این دانشگاه در دستور کار است و در حوزه درمان بر اساس سند درمان 1404 باید 10هزار تخت بیمارستانی در محدوده این دانشگاه در استان تهران اضافه کنیم،البته با کمبود شدید نیروی انسانی نیز مواجه هستیم که باید جبران شود.


وی افزود: افزایش نظارت بر مطب ها و بیمارستانهای تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به وجود 70 بیمارستان در این محدوده که 19 بیمارستان آن با 3200 تخت دولتی هستند و فعالیت 2200 موسسه پزشکی و هشت هزار مطب تحت نظارت این دانشگاه از برنامه های مهم آتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.


آقاجانی گفت: تغییر الگوی مدیریت بیمارستانها، بهبود مدیریت و اقتصاد این مراکز، توسعه و تکمیل شبکه بهداشتی و تقویت نظارت در تمام حوزه های بهداشتی به خصوص نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نیز 15 کارخانه دارویی و 1500 داروخانه و نیز نظارت جدی بر مراکز آزمایشگاهی و پاراکلینیک از جمله برنامه های جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.


وی افزود: ادامه طرح تحول سلامت در همه حوزه ها به خصوص حوزه بهداشت، تامین نیروی انسانی لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و نظارت های بهداشت با جلب همکاری بخش خصوصی و واگذاری مسئولیت به مراکز خصوصی و سازمان های مردم نهاد و تقویت و حمایت از پژوهشگران و تولید کنندگان مقالات علمی و سوق دادن تولیدات علمی به سمت نیازهای واقعی جامعه نیز از دیگر برنامه های جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواهد بود.
علی اصغر پیوندی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از عملکرد دوره چهارساله مسئولیت خود پرداخت و گفت: دولت یازدهم نقطه عطفی برای نظام سلامت ایران بود زیرا با تلاش دکتر هاشمی و حمایت رئیس جمهوری سلامت به اولویت کاری دولت تبدیل شد و دستاوردهای بزرگی رقم خورد که با هیچ دوره دیگری قابل مقایسه نیست.


وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این دوره دستاوردهای بزرگی داشت از جمله اینکه برای اولین بار توانستیم رتبه اول آموزشی را در بین تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کنیم و تنها دانشگاهی باشیم که به جز دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته است چنین جایگاهی را به دست آورد و در حوزه پژوهشی نیز فاصله این دانشگاه را با دانشگاه علوم پزشکی تهران بسیار کم کردیم.
پیوندی گفت: در این دوره برای اولین بار آموزش مجازی علوم پزشکی در این دانشگاه راه اندازی شد، دو پژوهشکده گوارش و سلامت کودکان راه اندازی شد، تعداد شرکت های دانش بنیان از دو به 40 افزایش یافت و بزرگترین اتاق تمیز را در بین تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور دایر کردیم.
وی افزود: در دولت یازدهم 380 تخت بیمارستانی به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در 18 هزار مترمربع فضای فیزیکی اضافه شد، 80 هزار مترمربع فضای بیمارستانی بازسازی شد و 70 هزار مترمربع فضای بیمارستانی جدید در دو بیمارستان پاکدشت و شهدای گمنام که اولین بیماستان جنوب تهران پس از انقلاب است،اضافه شد.


پیوندی گفت: بیمارستان 539 تخته جایگزین بیمارستان شهدای تجریش نیز با 45 درصد پیشرفت و بیمارستان 94 تخته قرچک با 97 درصد پیشرفت به دولت دوازدهم رسیده است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند.
وی افزود: پوشش خوابگاه های این دانشگاه برای دانشجویان نیز به 100درصد رسیده است و مجوز کالج بین الملل دانشگاه نیز اخذ شده است؛ تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در چهار سال گذشته از 9 نفر به 164 نفر رسیده است و برای ترم جدید به 200 نفر می رسد.
در این مراسم که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با حضور وزیر بهداشت از خدمات چهارساله علی اصغر پیوندی، رئیس سابق این دانشگاه قدردانی شد و محمدآقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت در دولت یازدهم حکم سرپرستی این دانشگاه را دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha