محقق مركز تحقیقات غدد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت : تغذیه سالم بهترین روش جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی در فصل زمستان است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، لیلا آزادبخت  افزود:سیستم ایمنی بدن برای اینكه بتواند به بهترین نحو با ویروس های سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبارزه كند باید مواد مغذی حیاتی دریافت كند.
وی اظهار داشت :مصرف پرتقال، انواع توت ، فلفل دلمه ای ، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز مانند انواع كلم ، دریافت زیاد و منظم ویتامین C به كاهش بروز و طول مدت سرماخوردگی كمك می كند.
آزادبخت با بیان اینكه غلات سبوس دار و حبوبات، منابع غذایی خوبی برای ویتامین های گروه B هستند، ادامه داد: مصرف این مواد در بدن سبب بروز عفونت های مكرر دستگاه تنفسی فوقانی می شود.
این متخصص تغذیه ، مصرف سیر را كه حاوی آهن و روی است در تقویت سیستم ایمنی و كاهش خطر عفونت های ویروسی موثر دانست و گفت :افرادی كه زیاد دچار سرماخوردگی می شوند، ماهی قباد، قزل آلا، ماهی های روغنی ، دانه كدو حلوایی و روغن شاه دانه را كه غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، مصرف كنند.
آزادبخت افزود: دانه كنجد و آفتابگردان ، غنی از اسیدهای چرب امگا 6 هستند كه این اسیدهای چرب در مبارزه علیه عفونت های سرماخوردگی، به سلول های دستگاه تنفسی كمك می كنند.
وی در پایان اظهار داشت :در زمان سرماخوردگی باید از مصرف غذاهای آماده بسته بندی شده و كنسروها خودداری كرد، زیرا از لحاظ ویتامین و مواد معدنی فقیر هستند و به جای مصرف این نوع غذاها بهتر است از انواع میوه و سبزیجات تازه، گوشت، ماهی، غلات، مغزها و دانه ها استفاده كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha