سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 222548

یک کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی بر لزوم توجه به مضرات مواد آرایشی مو تاکید کرد و نسبت به چرایی امتحان رنگ مو در پشت گوش یا داخل آرنج توضیح داد.

چرا رنگ مو را در پشت گوش و داخل آرنج امتحان می کنند

سلامت نیوز: یک کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی بر لزوم توجه به مضرات مواد آرایشی مو تاکید کرد و نسبت به چرایی امتحان رنگ مو در پشت گوش یا داخل آرنج توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، مریم قیاسی با بیان اینکه رنگ‌های تدریجی مو، تغییر رنگ را برای دو یا سه هفته ایجاد می ‌کنند، اظهار داشت: این رنگ‌ها معمولاً باعث ایجاد مشکل نمی ‌شوند.

وی افزود: رنگ موهای نیمه دائمی بعد از 4 تا 6 بار شستشو از بین می روند و رنگ‌های دائمی که شسته نمی ‌شوند، باعث ایجاد حساسیت می ‌شوند.

قیاسی بیان داشت: این محصولات بهتر است قبل از رنگ کردن مو، بر روی بخش کوچکی از پوست امتحان شود (24 ساعت قبل از مصرف، پشت گوش یا داخل آرنج)

وی با اشاره به اینکه عواملی که برای روشن کردن مو به کار برده می ‌شود می‌ تواند باعث contact dermatitis شود، اظهار کرد: این ماده ممکن است باعث حساسیت ناگهانی مثل سرگیجه و سر درد شود.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان با بیان اینکه ماده فر، پیوندهای شیمیایی را در موهای صاف می ‌شکند و باعث ایجاد فر در مو می‌ شود، افزود:  این عمل می ‌تواند مو را تخریب کند. موها نباید بیش از هر 3 ماه یک بار در معرض محلول فر قرار گیرند. اگر مایع فر برای مدت طولانی‌ تر روی مو بماند، بسیار قوی ‌تر عمل می ‌کند و موها را خشک و بی رنگ می ‌سازد و باعث شکنندگی مو می ‌شود. تخریب پوست سر هم می ‌تواند اتفاق بیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha