رئیس سازمان غذا و دارو در نشستی صمیمی با مدیر کل و مدیران ارشد اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی این سازمان گفت: هر چقدر بتوانیم واسطه‌ها را کمتر و حذف کنیم، در کاهش قیمت و تضمین کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی بسیار موثر خواهد بود.

ضرورت کاهش قیمت و تضمین کیفیت تجهیزات پزشکی

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو در نشستی صمیمی با مدیر کل و مدیران ارشد اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی این سازمان گفت: هر چقدر بتوانیم واسطه‌ها را کمتر و حذف کنیم، در کاهش قیمت و تضمین کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر غلامرضا اصغری در این نشست با بیان اینکه باید اولویت‌های خود را مشخص کنیم تا بتوانیم به سلامت جامعه کمک موثری داشته باشیم، اظهار داشت: باید تمامی فعالیت‌های خود را به سلامت مردم متمرکز کنیم و هر تصمیمی گرفته می‌شود باید نگاه کنیم که آیا به سلامت مردم کمک می‌کند یا نه و مسائل بعدی در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند. ما در کنار هم و با حمایت‌های یکدیگر باید به سلامت مردم کمک کنیم.

اصغری اظهار داشت: روز به روز دانش پزشکی پیشرفت می‌کند و قطعا تجهیزات پزشکی هر روز جایگاه تعیین کننده‌تری در بحث درمان پیدا می‌کند و به همین دلیل باید متناسب با آن رشد کنیم و بتوانیم وظیفه نظارتی خود را نیز اعمال کینم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: از عمده‌ترین نکاتی که بسیار مورد توجه است این است که عمده‌ترین مصرف کننده دارو و تجهیزات پزشکی خود وزارت بهداشت است که اگر این قسمت را ساماندهی کنیم یعنی بیمارستان‌های دولتی خودمان را ساماندهی کرده‌ایم و کمک بسیار موثری می‌توانیم به اصلاح وضع موجود داشته باشیم. باید در انتقال تکنولوژی به کشور و ایجاد اشتغال تلاش کنیم که در این راستا باید ارتباط با تولید کنندگان تقویت شود و به این ترتیب می‌توانیم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را نیز تحقق بخشیم.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی عنوان کرد: باید سعی کنیم از برندهای اصلی دنیا بخواهیم تا با انتقال تکنولوژی به کشور، کالاهای باکیفیت در کشور داشته باشیم. هر چقدر بتوانیم واسطه‌ها را کمتر و حذف کنیم، در کاهش قیمت و تضمین کیفیت بسیار موثر خواهد بود.

اصغری گفت: تولیدات داخلی و شرکت‌های دانش بنیان نیز خوشبختانه رشد بسیار خوبی در سال‌های اخیر داشته‌اند و باید کمک کنیم تا تقویت شوند و بازارهای خود را پیدا کنند که با اینکار فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی نیز می‌توانند در عرصه‌های مختلف و اقتصاد کشور سهیم باشند. در این راستا باید از تجارب کشورهای موفق استفاده کنیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha