دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 22260

در زمستان عروق خونی زیر پوست بر اثر سرما منقبض می‌شوند و در این وضعیت فضای موجود برای جریان خون كاهش پیدا می‌كند كه حاصل آن فشار بیشتر روی قلب برای پمپاژ كردن خون است. همچنین در سرما متابولیسم بدن بالاتر بوده و نیاز به اكسیژن افزایش می‌یابد.

سلامت نیوز:با پایین آمدن عدد دماسنج و كاهش بیشتر دمای هوا، پزشكان به بیماران قلبی هشدار می‌دهند كه در هوای سردتر خطر ایست قلبی در این افراد دو برابر بیشتر از تابستان است.

به گزارش  ایسنا، ‌این پزشكان تاكید كردند: كاهش دمای هوا خطری جدی برای مبتلایان به مشكلات و بیماریهای قلبی و مبتلایان به فشار خون بالا است.

دكتر پراوین چاندرا، رییس بخش كاردیولوژی در مركز طبی میرانتهای هند در این باره تصریح كرد: در ماه‌های سرد زمستان خطر حمله قلبی دو برابر بیشتر از تابستان است و به علاوه سكته‌های قلبی كه در این فصل از سال رخ می‌دهند به نسبت سایر فصول سال، كشنده‌تر هستند.


به گزارش پایگاه اینترنتی یانس، متخصصان قلب در این باره خاطرنشان كردند: در زمستان عروق خونی زیر پوست بر اثر سرما منقبض می‌شوند و در این وضعیت فضای موجود برای جریان خون كاهش پیدا می‌كند كه حاصل آن فشار بیشتر روی قلب برای پمپاژ كردن خون است. همچنین در سرما متابولیسم بدن بالاتر بوده و نیاز به اكسیژن افزایش می‌یابد.

سرماخوردگی، كاهش نور آفتاب، فشار بیشتر روی قلب و كار سنگین‌تر این عضو برای گرم كردن بدن، ‌افت خلق ناشی از سرما و كاهش اكسیژن مورد نیاز برای قلب همگی از عواملی هستند كه خطر حمله قلبی را تا چند برابر در سالمندان و بیماران قلبی تشدید می‌كنند. در این شرایط توصیه می‌شود افراد مستعد از ورزش ناگهانی و شدید و پیاده روی در صبح خیلی زود پرهیز كنند و ضمنا دائما تحت نظر پزشك معالج خود باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha