سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

کارشناس مسئول مراکز سلامت روان معاونت مشاوره سازمان بهزیستی از فعالیت 277 مرکز سلامت روان با مجوز این سازمان خبر داد.

فعالیت 277 مرکز سلامت روان در کشور

سلامت نیوز:  کارشناس مسئول مراکز سلامت روان معاونت مشاوره سازمان بهزیستی از فعالیت 277 مرکز سلامت روان با مجوز این سازمان خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،آسیه رضایی روز سه شنبه در کارگاه آموزش اقدامات اجتماع محور در سلامت روان ویژه مراکز سلامت روان محلی در شهرکرد با بیان اینکه این دومین کارگاه آموزشی طی امسال در راستای اجرای برنامه آزمایشی اقدامات اجتماع محور ویژه مراکز سلامت روان است، افزود: آموزش کارشناسان مراکز سلامت روان محلی از سال 94 در کشور آغاز شد.


به گفته وی 37 مرکز از مجموع مراکز سلامت روان کشور در بیش از 6 کارگاه آموزشی اقدامات اجتماع کشور شرکت کردند که پس از تکمیل دوره های آموزشی، کارشناسان این مراکز به ارائه آموزش ها به مراکز دیگر می پردازند.
وی گفت: در این برنامه آموزش و ارائه مشاوره از طرف کارشناسان مراکز سلامت روان در زمینه برنامه های اجتماع محور در اولویت برنامه هاست .
رضائی اظهار کرد: هم اکنون مراکز سلامت روان محلی با مجوز بهزیستی و به صورت خصوصی فعال هستند و در راستای سلامت و ارتقای توانمندی سلامت روان در جوامع محلی فعالیت می کنند.


کارشناس مسئول معاونت مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی نیز افزود: فعالیت مراکز سلامت روان محلی با مراکز مشاوره متفاوت است، بگونه ای که این مراکز در زمینه آموزش جوامع محلی فعال هستند.


کامران جعفر زاده افزود: دراین مراکز در حوزه سلامت روان به خصوص در حوزه آموزش پیش از ازدواج، فرزند پروری و بلوغ نوجوانی که در سلامت روان مورد نیاز مراجعان است، آموزش و مشاوره های لازم به جوامع ارائه می شود.
وی بدون اعلام آمار درصد شیوع آسیب های اجتماعی و روانی تهدید کننده افزود: در مراکز سلامت روان محلی در راستای پیشگیری از بروز اختلالات و آسیب در جوامع محلی به ارائه آموزش و همچنین غربالگری شیوع این آسیب ها پرداخته خواهد شد.
به گفته وی، ساختار سلامت روان کشور چندین متولی دارد که وزارت بهداشت و درمان، نظام روان شناسی کشور و سازمان بهزیستی در این حوزه فعالیت می کنند و در هر حوزه سلامت همه جامعه مد نظر است.


معاون پیشگیری و فرهنگی سازمان بهزیستی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: کارگاه آموزش اقدامات اجتماع محور در سلامت روان ویژه مراکز سلامت روان محلی به مدت سه روز با حضور کارشناسان 13 استان کشور در شهرکرد درحال اجراست.
شهرام مقدس افزود: این مراکز در فضای اجتماعی و روانی در حوزه پیشگیری فعالیت می کنند.
به گفته وی، در استان چهارمحال وبختیاری 17 مرکز سلامت روان محلی تشکیل شده که از این تعداد 15 مرکز فعال و 2 مرکز غیر فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha