رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه این دانشگاه برای پذیرش دانشجوی خارجی در حوزه علوم پزشکی خبر داد و گفت: اولین گام در این راستا، امضای تفاهم نامه با کشور عراق برای پذیرش دانشجوی خارجی در حوزه پزشکی است.

دانشگاه آزاد دانشجوی پزشکی خارجی می پذیرد

سلامت نیوز: رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه این دانشگاه برای پذیرش دانشجوی خارجی در حوزه علوم پزشکی خبر داد و گفت: اولین گام در این راستا، امضای تفاهم نامه با کشور عراق برای پذیرش دانشجوی خارجی در حوزه پزشکی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی روز سه شنبه در همایش تحول در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آمادگی دارد با کشورهای مختلف از جمله عراق و جمهوری آذربایجان که با تربیت دانشجوی پزشکی موافق هستند گام های اساسی را بردارد.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر، مسئولان آموزشی عراق با دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم نامه ای امضا کرده اند تا از این طریق با تربیت دانشجو، سطح دانش پزشکی کشورشان را ارتقا دهند.
ولایتی به ظرفیت های دانشگاه آزاد برای قرار گرفتن در جمع دانشگاه های تراز اول اشاره کرد و گفت: اکنون از لحاظ تعداد استاد در وضعیت مطلوب هستیم و حتی استادان بازنشسته نیز می توانند در دانشگاه آزاد تدریس کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به کمبود بیمارستان های آموزشی دولتی به دلیل کثرت دانشجویان، دانشگاه آزاد می تواند در زمینه آموزش های پزشکی بیمارستانی، اقدامات اساسی انجام دهد.
ولایتی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید تمامی موازین وزارت بهداشت را رعایت کند زیرا معتقدیم با پزشکی و سلامت مردم نباید تعارف کرد و باید دانشجویان ورزیده و کارآمد را تربیت کنیم.
رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: برای آموزش بهتر قرار است با بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی وارد مذاکره شویم تا به علوم پایه بیشتر کمک شود.
وی به اهدای قطعه زمینی از طرف مردم نجف آباد به دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: مردم مشتاق هستند فرزندانشان به تحصیلات عالیه در دانشگاه آزاد بپردازند و ما نیز باید تمام تلاش خود را برای تربیت نیروی کارآمد، مفید و موثر در جامعه به کار بگیریم.
ولایتی بیان داشت: دانشجویان و دانش آموختگان پزشکی با جان و سلامتی انسانها سر و کار دارند و از نظر موازین وزارت بهداشت باید همه ضوابط و قوانین پذیرش و آموزش علوم پزشکی، اجرایی شود تا در ارزیابی ها دچار مشکل نشوند.
وی با بیان اینکه مردم ایران همواره هوشیار بوده و بر همه چیز آگاه هستند، افزود: امکان ندارد کسی در حوزه پزشکی با مکاتبه، سفارش و پارتی، پزشک شود زیرا مردم هوشیارند و پزشک ماهر را از غیر ماهر تشخیص می دهند.
رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اظهار کرد: روحانیون و اطبا دو قشر مورد اعتماد مردم هستند و به عنوان مثال، ممکن است مردم تمام اسرارشان را به پزشکان بگویند اما با خانواده خود مطرح نکنند، به همین دلیل پزشکی یک حرفه مهم است که جزء افتخارات محسوب می شود.
وی برگزاری آزمون ارتقا در رشته های پزشکی را ضروری دانست و گفت: هر کسی که صلاحیت دارد باید ارتقا یابد که در این جا ضرورت برگزاری امتحان تخصصی بالینی داخلی احساس می شود.

**دعوت ولایتی از استادان دانشگاه های دولتی برای تدریس در دانشگاه آزاد
ولایتی از استادانی که در دانشگاههای دولتی درس می دهند خواست درصورتی که وقت آزاد دارند برای تدریس به دانشگاه آزاد بیایند.
وی درباره حقوق خود در دانشگاه آزاد نیز گفت: هیچ حقوق مادی از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت نمی کنم و نخواهم کرد و فقط به خاطر تعالی دانشگاه در این مجموعه فعالیت دارم.
ولایتی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه جمهوری اسلامی ایران است و کسی حق ندارد در این دانشگاه، ضد انقلاب و ضد اسلام تبلیغ کند.
رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد از نحوه تدریس بعضی از استادان این دانشگاه ابراز ناراحتی کرد و افزود: برخی استادان در دانشگاه آزاد به گونه ای حرف می زنند که انگار ضد انقلاب، سر کلاس است و به صراحت می گویند که اینها را قبول نداریم.
وی اعلام کرد: هر کسی که می خواهد با دانشگاه آزاد همکاری کند باید به قانون اساسی، حکومت و ملت احترام بگذارد و تبلیغ ضد انقلاب و ضد اسلام در کلاس های ما نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha