با این توصیف افرادی كه BMI آنها بین 20 تا 25 باشد از نظر چاقی نرمال هستند و مشكلی نخواهند داشت و افرادی كه بین 25 تا 30 هستند دچار اضافه وزن هستند همچنین افرادی با BMI بالاتر از 30 دچار چاقی هستند كه باید درمان شوند.

سلامت نیوز:رئیس مركز جراحی درون‌بین بیمارستان حضرت رسول (ص) گفت: اگر فردی دارای شاخص چاقی بیشتر از 35 باشد باید چاقی او به كمك جراحی درمان شود.

محمود پازوكی در گفت‌وگو با  فارس با بیان اینكه شاخص BMI میزان چاقی افراد را تعیین می‌كند اظهار داشت: این شاخص حاصل كسری است كه در صورت آن وزن فرد به كیلوگرم و در مخرج آن میزان قد فرد به متر به توان 2 به دست می‌آید.

وی افزود: با این توصیف افرادی كه BMI آنها بین 20 تا 25 باشد از نظر چاقی نرمال هستند و مشكلی نخواهند داشت و افرادی كه بین 25 تا 30 هستند دچار اضافه وزن هستند همچنین افرادی با BMI بالاتر از 30 دچار چاقی هستند كه باید درمان شوند.

پازوكی تصریح كرد: افرادی كه BMI بالای 25 دارند باید هم طریق شیوه زندگی و هم تغییر در رژیم غذایی داشته باشند و اگر شاخص BMI آنها از 27 بگذارد این دو به تنهایی كافی نیست و در كنار آنها باید داروهایی كه مانع از جذب چربی می‌شود كه البته گران هم هستند مصرف كنند.

رئیس مركز جراحی درون بین بیمارستان حضرت رسول (ص) ادامه داد: وقتی BMI افراد از 35 بالاتر رفت در 97 درصد موارد درمان‌های ذكر شده پاسخ نمی‌دهد و باید جراحی شوند و اگر فردی BMI بین 35 تا 40 داشته باشد و به همراه آن دچار یك بیماری زمینه‌ای مانند فشار خون، مشكل قلبی، دیسك كمر و غیره باشد حتماً باید جراحی شود.

وی افزود: اگر فردی این بیماری‌های زمینه‌ای را هم نداشت و شاخص BMI وی بالای 40 بود نیز باید جراحی شود.

پازوكی ادامه داد: دوره جراحی ویژه چاقی یك دوره تكمیلی است كه در مراكز درون‌بین ارائه می‌شود و كسانی كه فلوشیپ جراحی درون‌بین را دارند می‌توانند وارد این دوره شوند و این افراد باید در طول سال حداقل 100 حراجی چاقی انجام دهند تا فارغ‌التحصیل این دوره شوند.

وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر افرادی كه بتوانند به طور كاملاً دقیق و علمی و به روش جراحی درون‌بین چاقی را درمان كنند در كشور زیر 10 نفر هستند و به طور عام‌تر 100 نفر در كشور جراحی چاقی انجام می‌دهند كه متأسفانه درسی از آنها به دلیل نداشتن علم و تجربه كافی عوارضی همچون مرگ و میر در پی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha