اورژانس ها با مشكلاتی نظیر فضای فیزیكی مواجه هستند، بسیاری از بیمارستان‌ها اصلاً فضای مناسبی برای اورژانس ندارند همچنین نیروهای كارآمد و كارآزموده در اورژانس‌ها وجود ندارد و بهتر این است كه در اورژانس‌ها یك پزشك متخصص نیز حضور داشته باشد.

سلامت نیوز: دبیر علمی ششمین كنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب كودكان گفت: اكثر اورژانس‌های بیمارستانی نیروی كارآمد ندارند،تعداد متخصصان طب اورژانس در كشور بسیار كم است و هنوز اولین گروه دانشجویان طب سنتی در كشرو فارغ التحصیل نشده‌اند.

به گزارش  فارس  فرید ایمان‌زاده در نشست خبری ششمین كنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب كودكان كه امروز در بیمارستان مفید برگزار شد، درباره مشكلات اورژانس‌های كشور اظهار داشت: اكثر كودكانی كه به اورژانس‌های كشور مراجعه می‌كنند 4 گروه شامل كودكان دارای مشكلات مغزی، كودكان در كما، كودكان دارای بیماری‌های تنفسی، شوك و اختلالات خون رسانی و بیماری‌های حاد هستند.

وی به مشكلات اورژانس‌های كشور اشاره كرد و گفت: اورژانس ها با مشكلاتی نظیر فضای فیزیكی مواجه هستند، بسیاری از بیمارستان‌ها اصلاً فضای مناسبی برای اورژانس ندارند همچنین نیروهای كارآمد و كارآزموده در اورژانس‌ها وجود ندارد و بهتر این است كه در اورژانس‌ها یك پزشك متخصص نیز حضور داشته باشد.

ایمان‌زاده افزود: نبود نیروی كارآزموده پرستاری نیز از دیگر مشكلات اورژانس‌های كشور به شمار می‌رود همچنین افرادی كه دوره طب اورژانس را گذرانده باشند بسیار كم هستند از این رو در 4 سال گذشته رشته طب اورژانس راه اندازی شد كه هنوز فردی فارغ التحصیل نشده است.

دبیر علمی ششمین كنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های طب كودكان كمبود تجهیزات را از دیگر مشكلات اورژانس‌های كشور دانست و افزود: تجهیزات اورژانس‌ها باید به روز باشد از این رو در چند سال اخیر تجهیزاتی خریداری شده است اما اورژانس‌های بیمارستانی به تجهیزات بیشتری نیاز دارند. با وجود این، شرایط نجات یك كودك در اورژانس‌ها مهیا است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینكه بیماری تب و نحوه درمان آن توسط والدین باید به چه صورت باشد، بیان كرد: تب علامتی از یك بیماری است كه گاهی ریشه در یك بیماری وخیم یا ساده دارد از این رو پیدا كردن علت تب برای ما مهمتر از پایین آوردن درجه تب است.

ایمان‌زاده خاطرنشان كرد: اگر حال عمومی كودك خوب باشد و مشكل جدی نداشته باشد مادر با پاشویه كردن و مشورت با پزشك از داروهای تب بر نظیر استامینوفن می‌تواند درجه تب كودك را پایین آورد اما اگر كودك دچار تب شدید و حال عمومی بدی داشت ممكن است دچار مننژیت یا بیماری‌های دیگری باشد كه باید كودك را فوراً به نزدیك‌ترین محل مجهز درمانی انتقال داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha