روابط عمومی بیمارستان قلب وعروق شهید رجایی درآستانی روزجهانی بیماری فیبریلاسون دهلیزی(A.F)اعلام کرد:10درصد افراد بالای 65 سال در جوامع مختلف به درجاتی از این بیماری مهم و مرگبار قلبی مبتلا هستند.

10درصد افراد بالای 65 سال به نوعی بیماری مرگبارقلبی مبتلا هستند

سلامت نیوز:  روابط عمومی بیمارستان قلب وعروق شهید رجایی درآستانی روزجهانی بیماری فیبریلاسون دهلیزی(A.F)اعلام کرد:10درصد افراد بالای 65 سال در جوامع مختلف به درجاتی از این بیماری مهم و مرگبار قلبی مبتلا هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، دکترامیر فرجام فاضلی فربا بیان این مطلب افزود:فیبریلاسیون دهلیزی، شایع‌ترین نوع بی نظمی ضربان قلب است و این عارضه هنگامی رخ می‌دهد که دهلیزقلب به صورت نامنظم تحریک الکتریکی شده و درنتیجه بخوبی منقبض نمی‌شود.


به گزارش روابط عمومی بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی،وی افزود: ضربانات نامنظم وانقباضات غیر طبیعی در کنارسایرعوامل خطرساز امراض قلبی، علت مهم ایجاد لخته در بخش هایی ازقلب ودهلیز است درنتیجه حرکت این لخته ها به عروق مغز، چشم، کلیه و... شاهد اختلال و عارضه در این ارگانها خواهیم بود.
فاضلی فر با تاکید بر اهمیت تشخیص به موقع و انجام اقدامات درمانی بوسیله داروهای ضد انعقادی و نوین یا روش های پیشرفته از جمله سوزاندن یا فریز کردن تارچه های مازاد و غیرطبیعی وریدهای دیواره قلب، گفت: بیماری فیبریلاسیون دهلیزی در افراد مبتلا به دیابت، فشارخون و مشکلات کلیه از شیوع بیشتری برخوردار است؛ اگرچه این بیماری در دهه های دوم وسوم زندگی نیزمشاهده می شود.


دانشیار ومتخصص الکتروفیزیولوژی قلب بیمارستان شهید رجایی تهران ادامه داد: نامنظمی قلب از انواع مختلفی برخورداربوده ومهمترین نوع آن فیبریلاسیون دهلیزی است و با علائمی چون تپش ناگهانی قلب، تنگی نفس و دردهای قلبی و... خود را نمایان می کند و گاهی اوقات بدون علامت است که گرفتن شرح حال و شناسایی عامل اصلی ایجاد آن در کنار سن و جنس افراد، نقش اثرگذاری در پیگیری درمان خواهد داشت.
این متخصص الکتروفیزیولوژی قلب با بیان اینکه مصرف الکل وبرخی داروها ازجمله کورتن، داروهای جنسی وداروهایی که موجب افزایش فشارخون میشود عامل مستعد کننده حملات فیبریلاسون دهلیزی در سنین جوانی است، افزود: بیماری تیروئید نیز سر دسته عوامل مستعد کننده محسوب شده و نیازمند درمانهای به موقع وپیگیری جدی خواهد بود.


فاضلی فر گفت: استراتژی درمان براساس تعداد حملات، مدت زمان حمله و علائمی که بیمار در زمان حمله تجربه میکند، متفاوت است.
عضو هیات علمی مرکزآموزشی، تحقیقاتی درمان قلب وعروق شهید رجایی افزود: طرح درمان و توصیه با نوع خاصی از داروها همچنین درمان های پیشرفته غیردارویی مانند ابلیشن و یا فریزنواحی غیرطبیعی دیواره قلب درکنارشرح حال وسن و جنس بیمار برعهده متخصص قلب بوده و شرایط بالینی بیمار، امراض زمینه ای وی و شدت بیماری با نوع درمان ارتباط خواهد داشت.


فاضلی فرگفت: اگر چه داروهای ضد انعقادی جدید، بیمار را نسبت به انجام آزمایشات مداوم وخسته کننده خون همچنین رژیم های غذایی خاص بی نیاز می کند ولی باید دقت داشت که متخصص قلب با در نظر گرفتن کلیه جوانب اقدام به تجویز نوع خاصی از داروهای نوین میکند و حتی در افرادی که دریچه مصنوعی قلب دارند استفاده از داروی قدیمی ضد انعقادی موسوم به وارفارین، اولویت درمانی محسوب می شود.
مراسم روزجهانی بیماری فیبریلاسون دهلیزی(A.F) 18 شهریورماه جاری در محل بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha