چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 222779

چای اولانگ چای سنتی چینی است که از گیاه کاملیا سیننسیس گرفته می شود. از این گیاه برای درست کردن چای سیاه و سبز نیز استفاده می شود. میزان اکسیده شدن چای اولانگ چیزی بین چای سیاه و سبز است.

با خواص چای اولانگ آشنا شوید

سلامت نیوز: چای اولانگ چای سنتی چینی است که از گیاه کاملیا سیننسیس گرفته می شود. از این گیاه برای درست کردن چای سیاه و سبز نیز استفاده می شود. میزان اکسیده شدن چای اولانگ چیزی بین چای سیاه و سبز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، چای اولانگ حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و ترکیبات بیواکتیو از جمله فلوراید، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها است.

در ادامه می توانید با فواید نوشیدن این چای آشنا شوید.
1- بهبود عملکرد ذهنی

به لطف کافئین موجود در چای اولانگ عملکرد ذهن بهبود می یابد. این بهبود شامل عملکرد شناختی و هوشیاری می شود. این مورد از مزایای فوری این نوشیدنی است اما تحقیقات نشان داده مصرف بلند مدت چای اولانگ می تواند به بهبود قدرت ادراک در افراد بزرگسال کمک کند.


2- تقویت حافظه

نوشیدن مرتب چای اولانگ علاوه بر بهبود عملکرد ذهنی می تواند در طولانی مدت باعث بهبود حافظه نیز بشود.

چای اولانگ چون فعالیت استیل کولین استراز (آنزیمی است که باعث از بین رفتن انتقال دهنده های عصبی می شود) را مهار می کند دارای این خاصیت است. افرادی که دچار آلزایمر می شوند با کمبود این انتقال دهنده ها مواجه شده اند.


3- حفظ سلامت قلب

تحقیقات نشان داده اند چای اولانگ می تواند از ابتلا به بیماری های قلبی و بیماری عروق کرونر پیشگیری کند. حتی نوشیدن روزانه سه فنجان از این چای می تواند تا 11 درصد خطر حملات قلبی را کاهش دهد. چای اولانگ همچنین می تواند سطح کلسترول های بد را پایین بیاورد.


4- پیشگیری از پوسیدگی دندان

یک فنجان چای اولانگ حاوی فلوراید و آنتی اکسیدان هایی است که می توانند میزان سلامت دندان ها را بهبود دهند. این چای همچنین دارای ترکیبات آنتی باکتریال است که از ایجاد حفره روی دندان جلوگیری می کند و اسیدیته بزاق دهان که روی مینای دندان نیز تاثیر منفی می گذارد را کاهش می دهد.


5- بهبود سلامت پوست

مشکلات پوستی نظیر اگزما و دراماتیت می توانند دردناک و ناراحت کننده باشد اما چای اولانگ می تواند باعث التیام آنها شود. چای اولانگ در کنار چای سبز می تواند منجر به کاهش واکنش های درماتیت آلرژیک شود. برخی افراد بعد از اینکه یک هفته روزانه یک فنجان از این چای نوشیده اند نتایج آن را روی پوست خود مشاهده کردند.

همچنین نوشیدن مرتب چای هایی که حاوی ترکیبات ضد سرطانی هستند می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد.


6- حاوی ترکیبات ضد سرطانی است

چای اولانگ و چای سبز هر دو حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار قوی هستند که می توانند از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کنند در نتیجه احتمال ابتلا به سرطان کاهش می یابد. پلی فنل ها همچنین می توانند به کاهش نرخ تکثیر سلول های سرطانی کمک کنند.

این چای مخصوصا می تواند به خوبی مانع بروز سرطان تخمدان شود و به کاهش خطر دیگر سرطان ها نیز کمک می کند.


7- کاهش خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید

آنتی اکسیدان های موجود در چای اولانگ و دیگر مزایای آن برای سلامت می توانند از ابتلا به آرتریت روماتوئید پیشگیری کنند. تحقیقات نشان داده افرادی که روزانه سه فنجان چای اولانگ می نوشند در مقایسه با کسانی که از این چای استفاده نمی کنند کمتر در خطر آرتریت روماتوئید هستند.


8- تثبیت قند خون

تثبیت قند خون یکی از بزرگترین چالش هایی است که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با آن مواجه هستند. مصرف چای اولانگ می تواند به تثبیت قند خون در افرادی که چنین بیماری دارند کمک کند. استفاده از چای اولانگ می تواند درمان تکمیلی مناسبی در کنار داروهای تجویز شده برای این بیماران باشد.


9- مقابله با باکتری ها

چای اولانگ خواص ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال دارد که می تواند به بدنتان کمک کند با باکتری های بد مقابله نماید. خاصیت ضد باکتری چای اولانگ حتی می تواند با باکتری هایی نظیر سالمونلا، اشرشیا کولی و سودوموناس نیز مقابله کند.

نویسنده: ناتالیا بوتلر

منابع:
    Goenka P, et al. (2013). Camellia sinensis (tea): Implications and role in preventing dental decay. DOI: 10.4103/0973-7847.120515

    Hosoda, K., et all. (2003). Antihyperglycemic effect of oolong tea in those with type 2 diabetes. DOI: http://care.diabetesjournals.org/content/26/6/1714

    Khan N, et al. (2014). Tea and health: Studies in humans. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4055352/

    Lee AH, et al. (2013). Tea consumption reduces ovarian cancer risk [Abstract]. DOI: 10.1016/j.canep.2012.10.003

    Ng T-P, et al. (2008). Tea consumption and cognitive impairment and decline in older Chinese adults. http://ajcn.nutrition.org/content/88/1/224.long

    Peters U, et al. (2001). Does tea affect cardiovascular disease? A meta-analysis. DOI: 10.1093/aje/154.6.495

    Tea could improve memory, study shows. (2004). https://www.sciencedaily.com/releases/2004/10/041030144110.htm

    Uehara M, et al. (2001). A trial of oolong tea in the management of recalcitrant atopic dermatitis [Abstract]. DOI: 10.1001/archderm.137.1.42

    Weerawatanakorn M, et al. (2015). Chemistry and health beneficial effects of oolong tea and theasinensins. DOI: 10.1016/j.fshw.2015.10.002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha