سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 22281

افرادی که برای بهتر شدن سلامت خود هر روز قرص‌های ویتامین مصرف می‌کنند، با این کار نه تنها پول خود را هدر می‌دهند بلکه سلامت خود را نیز در معرض خطر قرار می‌دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نزدیک به دو سوم مردم حداقل یک بار در طول سال گذشته مکمل‌های ویتامین مصرف می‌کنند. اما متاسفانه روی بسیاری از این محصولات برچسب‌های گمراه‌کننده نصب شده و در این مورد اطلاعات کافی به مصرف‌کنندگانشان داده نمی‌شود.
محققان با رفتن به سوپرمارکت‌هاف داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی متوجه شدند در تبلیغات این مکمل‌ها و ویتامین‌ها ادعاهای نادرستی مطرح می‌شود و در حقیقت باعث فریب خریداران می‌شود. بدترین تبلیغات در این میان مربوط به داروهایی بود که ادعا می‌شود برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل مفید هستند.
مراجع امنیت غذایی اروپا تا کنون ادعاهای مطرح شده در مورد گلوکوزامین و اسیدهای چرب امگا 3 و فواید آن‌ها را رد کرده‌اند. اما تا زمانی که قوانینی در این مورد به تصویب برسد ما شاهد فروش این دارو در مراکز فروش خواهیم بود.
دکتر ویکاری اسمیت در این باره گفت: بسیاری از محصولاتی که دارای ویتامین B6 و بتاکاروتن هستند در حقیقت نه تنها سودی برای بدن ندارند بلکه ممکن است اثرات مخربی روی بدن داشته باشند.
متاسفانه بعضی از مردم هزینه‌های زیادی برای خرید ویتامین‌ها و مکمل‌ها می‌کنند، اما هنوز هیچ‌گونه شواهد علمی وجود ندارد که بتواند اثر مفید این محصولات را اثبات کند. حتی در بسیاری موارد مصرف این مکمل‌ها باعث آسیب رسیدن به سلامت انسان‌ها می‌شود.
او در ادامه گفت: باید توجه داشته باشید که این قرص‌ها و داروها هرگز نمی‌توانند جای غذا را بگیرند. بدن انسان بسیار راحت‌تر می‌تواند نیازهای خود را از طریق غذا تامین کند و در عوض برای دریافت آن‌ها از طریق قرص‌ها مشکلات زیادی دارد.
منبع : خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha