سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 22284

در شب یلدا مصرف شیرینی توصیه نمی‌شود ولی مصرف انواع آجیل‌ها و میوه‌ها در صورت رعایت تعادل مفید است.

به گزارش سلامت نیوز دكتر مجید كاراندیش در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار داشت: مصرف انواع غذاها و رعایت اصول تغذیه‌ای در طول تاریخ و در همه جوامع بشری با فرهنگ مردم عجین بوده و متخصصان علم تغذیه وظیفه دارند یافته‌ها و نتایج تحقیقات علمی را به‌ نحوی با فرهنگ و باور جامعه هماهنگ كنند.

وی افزود: در فرهنگ كشورهای مختلف وقایع و مناسبت‌های باستانی و مذهبی بسیاری وجود دارد كه با تغذیه در ارتباط هستند. شب یلدا نیز یكی از مناسبت‌های باستانی ایرانی‌ها است در این شب افراد دورهم جمع می‌شوند و تنقلات مصرف می‌كنند.

كاراندیش تصریح كرد: باید به این نكته توجه كرد كه زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی و تنقلات در شب یلدا می‌تواند برای سلامت افراد مضر باشد.

این متخصص تغذیه خاطرنشان كرد: مواد غذایی كه معمولا در شب یلدا مصرف می‌شوند را می‌توان به سه دسته شیرینی‌ها، میوه‌ها و آجیل‌ها تقیسم‌بندی كرد. از میان این سه گروه غذایی، مصرف بیش‌از حد انواع شیرینی‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشكی جندی‌شاپور اهواز اظهار داشت: مصرف انواع آجیل و میوه، در صورت رعایت تعادل مفید است. هندوانه‌ و انار از جمله میوه‌هایی هستند كه در شب یلدا مصرف می‌شوند كه بسیار مفید بوده و توصیه می‌شود جایگزین شیرینی شوند.

كاراندیش گفت: درحالت كلی توصیه می‌شود كه هر فرد روزانه 30 گرم انواع آجیل و مغزهای گیاهی را مصرف كند. البته باید توجه داشت كه آجیل شب یلدا هم نباید بیش از حد مصرف شود، زیرا می‌تواند مضر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha