سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 22299

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: 90 درصد سوختگی های پوستی در مشهد قابل درمان است و بیمارستان امام رضا(ع) این شهر مقدس تنها مرکز درمانی در کشور است که تاکنون موفق به پیوند پوست شده است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عزت الله رضایی اظهار کرد:‌ این بخش با دارا بودن 50 تخت ویژه زنان و مردان، تجهیزات مناسب و پیشرفته و داشتن كادری مجرب و توانمند یكی از مراكز مهم در درمان سوختگی هایی با درصد بالا به شمار می رود.  

وی با اشاره به اینكه در سوختگی های بالای 50درصد شانس بیمار برای زنده ماندن كم می شود، گفت: در این بخش امكان درمان بیماران حتی تا 90درصد سوختگی سطحی فراهم شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد پیوند پوست از بیماران مرگ مغزی را یكی دیگر از موفقیتهای این دانشگاه در درمان سوختگی برشمرد و افزود: از دو سال گذشته تا كنون دانشگاه علوم پزشگی مشهد به عنوان تنها مركز كشور با استفاده از گروه درمانی و جراحی متبحر اقدام به پیوند پوست كرده است و با اجرای این عمل بسیاری از بیماران با سوختگی های عمیق از مرگ حتمی نجات یافته اند.

رضایی سوختگی با مواد نفتی ،‌مایعات داغ، حادثه انفجار گاز ،‌سوختگی الكتریكی و شیمیایی را از شایعترین علل سوختگی در بین افراد برشمرد و افزود: بیشتر افراد دچار سوختگی را كودگان و نوجوانان تشكیل می دهند.

وی با اشاره به اینكه در سوختگی های سطحی و انجام مراحل درمانی بیمار پس از مدتی به زندگی عادی خود بازمی گردد گفت: در سوختگی های عمیق صبر و تحمل بیمار در طول مدت درمان و انجام مراقبتهای ویژه امری ضروری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد افزود:‌ همچنین در سوختگی های عمیق بازگشت به شرایط اولیه نسبی است و در هر دوره درمانی پزشكان می توانند اعضایی همچون پلك، ابرو، بینی،‌لب و گونه را با انجام عمل های پیوند و جراحی پلاستیك بازسازی كنند.

وی گفت: ‌متخصصان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد توانمندی درمان بیماران سوانح سوختگی و بازسازی اعضای صورت را در مراكز درمانی مشهد مقدس دارا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha