یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه حفره بینی به‌دلیل اینکه محل عبور و مرور هواست آکنده از میکروب‌های انتقال‌یافته از هوا است، یک روش ساده برای جلوگیری از «سرماخوردگی» را تشریح کرد.

یک روش ساده برای جلوگیری از «سرماخوردگی»

سلامت نیوز:یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه حفره بینی به‌دلیل اینکه محل عبور و مرور هواست آکنده از میکروب‌های انتقال‌یافته از هوا است، یک روش ساده برای جلوگیری از «سرماخوردگی» را تشریح کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم؛ محسن ناصری درباره راه‌های پیشگیری از سرماخوردگی اظهار کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از بروز سینوزیت، شست‌شوی حفره بینی یا استنشاق است.


وی افزود: حفره بینی به‌دلیل اینکه محل عبور و مرور هوا است, آکنده از میکروب‌های انتقال‌یافته از هواست؛ خداوند بینی را برای گرفتن بهتر میکروب‌ها و رطوبت‌بخشی به هوا (که لازمه عملکرد صحیح ریه است) مرطوب و تاریک قرار داده است و بینی جایگاه خوبی برای تکثیر بیش از اندازه میکروب‌ها است.

این متخصص طب سنتی متذکر شد: عدم‌نظافت صحیح بینی می‌تواند مشکلات تنفسی مانند سرماخوردگی‌های مکرر، افزایش آلرژی‌ها و عفونت‌های مقاوم به درمان را ایجاد کند همچنین می‌تواند روی اندام‌های دیگر نیز تأثیر بگذارد.

استنشاق و نقش آن در جلوگیری از بیماری‌ها
ناصری تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی و طبی ما تأکید فوق‌العاده‌ای بر استنشاق و نقش آن در جلوگیری از بیماری‌ها شده است؛ افراد سالم، ابتدا بینی را نظافت کنند سپس کمی آب را در کف دست گرفته و سعی کنند با تنفس از طریق بینی آب را حتی المقدور به مناطق بالاتر بینی هدایت کنند که علامت رسیدن آب به این نواحی، ایجاد سرفه خفیف است, پس از این عمل‌، ترشحات مختلفی از بینی خارج شده‌ و سپس بینی کاملاً باز شده و تنفس به‌راحتی صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که مشکل در سینوس‌ها دارند با این عمل ممکن است دچار درد شوند‌؛ این افراد باید ابتدا استنشاق سطحی انجام دهند و پس از کاهش درد، با عمق بیشتری استنشاق کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha