عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از بی‌توجهی به حذف واسطه‌ها از بازار تجهیزات پزشکی،گفت: سیستم‌های نظارتی با دلالان بازار تجهیزات پزشکی هیچ برخورد بازدارنده‌ای نمی‌کنند.

بازار تجهیزات پزشکی در چنگال دلالان و واسطه‌ها

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از بی‌توجهی به حذف واسطه‌ها از بازار تجهیزات پزشکی،گفت: سیستم‌های نظارتی با دلالان بازار تجهیزات پزشکی هیچ برخورد بازدارنده‌ای نمی‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، احمد حمزه با اشاره به ضرورت حذف واسطه‌ها درکاهش قیمت و تضمین کیفیت تجهیزات پزشکی، گفت: متاسفانه در حال حاضر بازار تجهیزات پزشکی در کشور همانند بخش ها و حوزه های دیگر در دست دلالان و واسطه ها قرار دارد، از سوی دیگر شرکت های برند تجهیزات پزشکی درایران نمایندگی مشخصی نداشته و این موضوع نیز سبب مشکلاتی در بازار وسایل پزشکی شده است.


نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی، با تاکید برایجاد دفتر و مرکزی برای شرکت های معتبرخارجی تجهیزات پزشکی در کشور، افزود: اگر بتوان با ایجاد دفاتر و نمایندگی های شرکت های معتبر خارجی تولیدکننده تجهیزات پزشکی وسایل مورد نیاز پزشکی و درمانی را بدون واسطه و مستقیم از این شرکت ها تامین کرد، به طورحتم می توان از کیفیت کالا اطمینان داشت و اینکه قیمت تمام شده برای بیماران نیز ارزان تر خواهد بود.


وی با بیان اینکه متاسفانه دلیل عدم مقابله و حذف واسطه‌ها در بازار تجهیزات پزشکی مشخص نیست، تصریح کرد: مشخص نیست که چرا با دلالان دربازار تجهیزات پزشکی برخورد نمی شود، یعنی معلوم نیست که سازمان های نظارتی به چه دلیلی تمایلی به حذف و قطع دست واسطه ها ندارند؛ البته شاید این برخوردها برای سیستم های نظارتی دارای هزینه باشد، هرچند که دراین خصوص نظارت برعهده وزارت بهداشت و درراس آن سازمان غذا و دارو است.


حمزه با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی درهیچ بخشی از جمله حوزه بهداشت و درمان به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند، گفت: حوزه بهداشت ودرمان اولویت اول کشوراست، به طورحتم نظارت ها باید کارآمد تر و در راستای حذف واسطه ها باشد، یعنی باید شرایطی را درجهت فعالیت شرکت های خارجی و یا حداقل نمایندگی های آنها به طور مستقیم در کشور فراهم کرد؛ البته شرایط تولید تجهیزات پزشکی در حد قابل قبولی است، اما درخصوص قاچاق و واردات همانند سایر بخش های دیگر همیشه مشکلاتی وجود دارد.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه بخشی ازتجهیزات پزشکی بدون نظارت تحت قاچاق وارد کشور می‌شود به خانه ملت گفت: حتی برای آن بخشی که به صورت قانونی وارد کشور می‌شود، نمی توان اصلی بودن برندها را مورد تایید قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha