در این قانون استانداردهای لازم برای بسته‌های زباله‌سوز عنوان شده و در این قانون زباله‌سوز به صورت مركزی مدنظر قرار گرفته است.

سلامت نیوز:رئیس كمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تهران 8 هزار كلینیك، مراكز درمانی و بیمارستان وجود دارد كه باید زباله ویژه آنها به صورت یك شبكه جمع‌آوری، منتقل و ساماندهی شود.

به گزارش فارس، معصومه ابتكار در سیصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح پیشنهاد تأمین اعتبار مورد نیاز پسماند‌های ویژه و پزشكی به دولت و مجلس شورای اسلامی به قانون جامعه مدیریت پسماند كشور اشاره كرد و گفت: در این قانون استانداردهای لازم برای بسته‌های زباله‌سوز عنوان شده و در این قانون زباله‌سوز به صورت مركزی مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه وضعیت ایده‌آل سازمان حفاظت از محیط زیست در این قانون ایجاد شبكه عادی‌سازی پسماند‌های ویژه است، گفت: باید شبكه‌ای در بیمارستان‌ها برای عادی‌سازی پسماند‌ها ایجاد شود تا استاندارد لازم را به ویژه در بحث گاز‌های خروجی داشته باشد چرا كه این گازها می‌توانند باعث ایجاد آلودگی شود.

ابتكار تصریح كرد: باید در تعرفه‌های حمل زباله‌های ویژه بازنگری شود و تعرفه‌ای را در نظر بگیریم كه برای بیمارستان‌ها مخلوط‌كردن زباله‌های عادی و ویژه به صرفه نباشد.

وی ادامه داد: در تهران 8 هزار كلینیك و مراكز درمانی و بیمارستان وجود دارد كه باید زباله ویژه آنها به صورت یك شبكه جمع‌آوری، منتقل و ساماندهی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha