نصب اتوكلاو می‌تواند برای بی‌خطر‌سازی زباله‌ها قدم نخست برای عادی‌سازی پسماند‌های ویژه باشد. ولی اینطور نیست كه بگوییم با اختصاص این بودجه تمام مشكلات مربوطه به این موضوع حل می‌شود.

سلامت نیوز:شورای اسلامی شهر تهران امروز در قالب مصوبه‌ای اختصاص 15 میلیارد تومان اعتبار برای عادی‌سازی زباله‌های بیمارستانی در تهران در بودجه سال 90 را به دولت و مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد.

به گزارش فارس، خسرو دانشجو در سیصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح پیشنهاد تأمین اعتبار مورد نیاز پسماند‌های ویژه پزشكی به دولت و مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: علاوه بر بیمارستان‌ها در تهران تعداد زیادی مطب، دندانپزشكی، درمانگاه و غیره... وجود دارد كه پسماند‌های ویژه تولید می‌كنند اما هیچ قانونی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: هر چند بیمارستان‌ها بخش زیادی از زباله‌های شهر تهران را تولید می‌كند ولی با توجه به گستردگی مطب‌ها و درمانگاه‌ها در تهران هیچ تكلیفی برای آنها تعیین نشده است؛ هنوز در این بحث كه زباله‌سوز برای بیمارستان‌ها مناسب است یا اتوكلاو به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

دانشجو تصریح كرد: نصب اتوكلاو می‌تواند برای بی‌خطر‌سازی زباله‌ها قدم نخست برای عادی‌سازی پسماند‌های ویژه باشد. ولی اینطور نیست كه بگوییم با اختصاص این بودجه تمام مشكلات مربوطه به این موضوع حل می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان كرد: مراكز درمانی نیز باید در این طرح لحاظ شوند چرا كه ما این طرح‌ را به دولت پیشنهاد می‌دهیم اما باید در كمیته محیط‌ زیست بر روی بحث تعیین و تكلیف زباله‌های بیمارستانی و مراكز درمانی بررسی‌های لازم صورت گیرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات دانشجو گفت: ما نمی‌خواهیم با این مصوبه مشكل كل زباله‌های ویژه را حل كنیم؛ وزارت بهداشت اعلام می‌كند كه بودجه لازم برای ساماندهی پسماند‌های ویژه را ندارد چرا كه براساس بررسی‌های این وزارتخانه 70 تا 90 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی پسماند‌های ویژه در كل كشور نیاز است.

وی خاطر نشان كرد: براساس قانون باید خود بیمارستان‌ها پسماند‌های ویژه را از بین ببرند در حالی كه هم اكنون شهرداری این پسماند‌ها را جمع‌آوری كرده و با زباله‌های عادی مخلوط می‌كند؛ در مصوبه دولت پیشنهاد داده‌ایم تا 15 میلیارد تومان اعتبار برای عادی‌سازی زباله‌های بیمارستانی در تهران و در بودجه سال 90 اختصاص دهد.

براساس این گزارش این طرح در جلسه امروز شورا به تصویب اعضای شورای شهر رسید و مقرر شد پیشنهاد تأمین اعتبار مورد نیاز پسماند‌های ویژه پزشكی به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha