روش تعیین میزان مرگ و میر ناشی از آ‌لودگی هوا این است كه ابتدا برآورد می‌كنیم كه میزان مرگ و میر در شرایط عادی و زمانی كه هوا آلوده نبوده است و نیز در شرایط آلودگی هوا در سال گذشته چقدر بوده است و انتظار چه میزان مرگ و میر را داشته‌ایم و بعد در صورتی كه افزایش موارد مرگ و میر را داشته باشیم با بررسی دقیق موضوع و همه عوامل مختلف می‌توانیم آمار تخمینی مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را محاسبه كنیم.

سلامت نیوز:قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: درباره آلودگی هوا فقط باید دعا كنیم باران بیاید اما گزارش تحلیلی مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در سال جاری بعد از تطبیق آمار وزارت بهداشت با پزشكی قانونی و ثبت احوال سال آینده منتشر می‌شود.

محمد شریعتی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: برای پیشگیری از عوارض آلودگی هوا فقط باید دعا كنیم باران بیاید اما متأسفانه امسال با اندكی تأخیر در ریزش باران نسبت به سالهای قبل مواجه هستیم كه باعث تشدید عوارض آ‌لودگی هوا شده است.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا وزارت بهداشت میزان صدمات آلودگی هوا را كه به سلامت مردم وارد شده، برآورده كرده و این میزان چقدر است گفت: ما در این مورد نظام ثبت مرگ داریم كه بر اساس میانگین آمارهای جهانی و تطبیق آن با شرایط كشور، آمارهای جهانی را بومی سازی می‌كنیم.

شریعتی گفت: در عین حال آمارهای بومی سازی شده را بعد از تطبیق با موارد ثبت شده در پزشكی قانونی و سازمان ثبت احوال تحلیل می‌كنیم و می‌توانیم بر اساس آن سال آینده یك گزارش تحلیلی از میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا داشته باشیم.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت افزود: روش تعیین میزان مرگ و میر ناشی از آ‌لودگی هوا این است كه ابتدا برآورد می‌كنیم كه میزان مرگ و میر در شرایط عادی و زمانی كه هوا آلوده نبوده است و نیز در شرایط آلودگی هوا در سال گذشته چقدر بوده است و انتظار چه میزان مرگ و میر را داشته‌ایم و بعد در صورتی كه افزایش موارد مرگ و میر را داشته باشیم با بررسی دقیق موضوع و همه عوامل مختلف می‌توانیم آمار تخمینی مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را محاسبه كنیم.

وی ادامه داد:‌ این كار نیازمند یك كار آماری دقیق و زمان بر است و به همین علت اعلام آن به سال آینده موكول می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha