رئیس کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سازمان تامین اجتماعی در گذشته از محوریت قانون فاصله گرفته بود و این در حالی که هم‌اکنون آنچه در این سازمان اجرایی می‌شود باید تنها بر اساس قانون باشد.

عباس تاجبخش در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت: کارفرما، کارگر و سازمان تامین اجتماعی در حالی سه راس اصلی این سازمان را تشکیل می‌دهند که در گذشته هیچ یک از این رئوس، رضایت کاملی از  سازمان نداشتند.

 وی بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی طی چهار دهه گذشته در حالی دچار کسری بودجه شدید شد که واحدهای اقتصادی به هر دلیلی از پرداخت حق بیمه خود به سازمان خود داری کرده و میلیاردها تومان بدهی برجای گذاشتند .

رئیس کمسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این در حالی است که شرکت‌های دولتی متعددی  طی سال‌های 60 تا 63 بیش از صدها میلیارد تومان بدهی خود را به سازمان را تسویه نکردند که این مسئله موجب شد که  فشارهای اقتصادی زیادی به سازمان وارد شود.

وی تصریح کرد: شرکت های مختلفی که عمدتا از شرکت های دولتی بودند باعث شدند  سازمان تامین اجتماعی طی سه دهه گذشته به ویژه یک دهه قبل با بحران شدید مالی روبرو شود.

تاجبخش با بیان اینکه بخش خصوصی وظیفه ندارد تمام مشکلاتی که ناخواسته گردن سازمان تامین اجتماعی را گرفته است را تحمل کند، افزود: فعالان اقتصادی از مسئولان سازمان تامین اجتماعی کشور و استان انتظار دارند در شرایط فعلی که ایران در تحریم است و با رکود اقتصادی بین‌المللی مواجه است، بخش خصوصی را تحت حمایت قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی فعالان اقتصادی  در هیئت‌های تشخیص است،  ادامه داد: بر اساس آیین دادرسی کشور، هیئت قضات در هر بحث و جدلی نباید یک طرف قضیه باشد اما این در حالی که در هیئت‌های تشخیص ترکیب به گونه‌ای است که در نفس کار جایی برای حضور رئوسای تامین اجتماعی و رئوسای درآمد وجود ندارد.

 رئیس کمسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: پرونده شاکیان بعد از هیئت تشخیص به هیئت تجدید نظر منتقل میشود و در صورتی که  قضات در اصفهان نتوانستند به لحاظ کثرت پرونده به آن رسیدگی کنند به تهران ارجاع داده می‌شود که از مسئولان سازمان تامین اجتماعی درخواست داریم  مانع اطاله رسیدگی دادرسی پرونده‌ها  شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha