قائم مقام سازمان نظام پرستاری، گفت: جامعه پرستاری کشور چشم انتظار تعیین تکلیف اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه است.

تعرفه پرستاری در انتظار تصمیم وزیر رفاه

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستاری، گفت: جامعه پرستاری کشور چشم انتظار تعیین تکلیف اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمد شریفی مقدم ، به جلسه روز گذشته در کمیسیون اجتماعی دولت برای بررسی روند اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری برگزار شد، اظهارداشت: در مجموع جلسه خوبی بود که با حضور نمایندگان وزارتخانه های بهداشت و رفاه، برگزار شد.

وی با اشاره به پیگیری های سازمان نظام پرستاری در مسیر اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: به دنبال دستور معاون اول رئیس جمهوری در خرداد ۹۵، کمیته تخصصی به همین منظور در ۱۱ آبان ۹۵ در کمیسیون اجتماعی دولت تشکیل شد و به دنبال آن، بسته تعرفه خدمات پرستاری از سوی وزارت بهداشت به دبیرخانه شورای عالی بیمه ارسال گردید.

شریفی مقدم با تاکید بر پیگیری های سازمان نظام پرستاری از مسیر وزارت رفاه و شورای عالی بیمه، افزود: ما همواره اعلام کرده ایم که آماده هر گونه توضیحی در ارتباط با جزئیات این قانون هستیم.

وی با عنوان این مطلب که با گذشت ۱۰ ماه از تشکیل کمیته تخصصی در کمیسیون اجتماعی دولت، گفت: سر انجام این جلسه روز گذشته در کمیسیون اجتماعی دولت تشکیل و نمایندگان وزارت بهداشت نیز حضور داشتند و نکات فنی و تخصصی بسته تعرفه گذاری خدمات پرستاری را تایید کردند.

شریفی مقدم با اشاره به همراهی وزارت بهداشت با سازمان نظام پرستاری در مسیر اجرایی شدن قانون تعرفه خدمات پرستاری، افزود: متاسفانه نماینده وزارت رفاه و سرپرست دبیرخانه شورای عالی بیمه با ارائه دلایل غیرکارشناسی و بی اساس، با این قانون مخالفت می کرد که البته با واکنش دبیر کمیسیون اجتماعی دولت مواجه شد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت بر اساس برنامه ششم توسعه ملزم به اجرای قانون است، ادامه داد: خروجی این جلسه خوب بود و در نهایت قرار شد با تایید دبیرخانه شورای عالی بیمه، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به صحن شورای عالی بیمه برود و در آنجا تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی افزود: انتظار ما از وزیر رفاه این است که بیش از این جامعه پرستاری را برای اجرایی شدن قانون تعرفه خدمات پرستاری چشم انتظار نگذارد.

شریفی مقدم گفت: امیدواریم بسته تعرفه خدمات پرستاری هرچه زودتر به جلسه شورای عالی بیمه مطرح و مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان به انتظار ۱۰ ساله پرستاران پایان داد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha