مردم با خوردن انبوهی از قرص‌های ویتامین نه تنها سلامت خود را به خطر می‌اندازند بلكه همزمان هزینه زیادی را هم هدر می‌دهند.

یك ناظر مصرف كننده دارو در انگلیس اعلام كرد: مردم با خوردن انبوهی از قرص‌های ویتامین نه تنها سلامت خود را به خطر می‌اندازند بلكه همزمان هزینه زیادی را هم هدر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، بر اساس یك مطالعه آماری كه از سوی این مركز انجام گرفته معلوم شد كه بسیاری از این محصولات حتی برچسب‌های اطلاعاتی صحیحی ندارند و یا اطلاعات درج شده روی برچسب‌های آنها كافی نیست.

به گزارش روزنامه دیلی میل، كارشناسان این مركز نظارتی پس از بازدید از سوپرماركت‌ها،‌ داروخانه‌ها و فروشگاه‌های كوچكتر سلامتی مثل دراگ استورها در لندن متوجه شدند كه تعداد زیادی از مواد نامرغوب تحت عنوان مكمل به مردم فروخته می‌شوند.


پیتر ویكاری - اسمیت رییس مركز نظارتی «ویچ» در این باره هشدار داد: بدترین وضعیت برای مكمل‌هایی است كه بعنوان موادی برای تامین سلامت استخوانها و مفاصل در بازار عرضه می‌شوند. بعلاوه سلامت تركیبات تشكیل دهنده‌ای شامل گلوكوزامین و اسیدهای چرب امگا - 3 زنجیره بلند از سوی سازمان ایمنی غذایی اروپا مورد تردید قرار گرفته است اما تا زمان اعلام و اجرای كامل مقررات و محدودیت‌های قانونی جدید، این محصولات هم چنان در بازار ارائه خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha