چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 22315

در طرح پزشک خانواده به ازای هر ده هزار نفر 4پزشك عمومی در تیم سلامت فعالیت دارند كه برای هر 2 هزار و500 نفر یك پزشك، خدمات سلامتی به مردم ارایه می کند.

به ازای هر 2500 نفر یک پزشک خانواده
به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا ، دکتر علیرضا مصداقی نیا با اشاره به تفاهمات خوبی که  با وزارت رفاه وتامین اجتماعی برای اجرای طرح پزشک خانواده منعقد شده است،  یاد آورشد: در طرح پزشك خانواده در شهرها تمام اعضای خانواده با تشكیل پرونده سلامتی مستقیما تحت نظر تیم سلامت نظام ارجاع قرار می گیرند.
وی با اشاره به اهداف ارزشمند اجرای نظام ارجاع در شهرها گفت: با اجرای دقیق این برنامه، هزینه های بهداشتی درمانی كاهش چشمگیری خواهد داشت و درمان مردم به صورت سازمان یافته صورت می گیرد.
 
حذف بیماری مالاریا تا سال 1404 دركشور
معاون بهداشتی وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشكی در خصوص حذف بیماری مالاریا در كشور خاطر نشان كرد: برنامه ملی حذف بیماری مالاریا در كشور در حال اجراست كه تا سال 1404 این بیماری در كشور به مرحله حذف برسد به طوری كه آمار 20هزار موردی مثبت  مالاریا در سالهای نه چندان دور به 2هزار مورد مثبت در كشوررسیده است.
وی ورود غیر مجاز اتباع بیگانه از كشورهای پاكستان و افغانستان  را از موارد انتقال مالاریا به كشور دانست و افزود: وضعیت كنترل مالاریا در ایران وضعیت قابل قبولی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha