خوردن میوه های فصلی و نوشیدن آب و مایعات فراوان بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا دکتر غلام پور كارشناس مسئول بیماری های واگیر دار مركز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به شروع فصل سرما و شیوع بیماری های واگیردار به ویژه آنفولانزا و سرما خوردگی استفاده از میوه های حاوی ویتامین c همچون پرتقال، لیمو شیرین و نارنگی، استفاده از آب میوه های طبیعی و نوشیدن آب را از عوامل موثر در پیشگیری از این بیماریها عنوان كرد.
وی با بیان این كه گروه های سنی بالاتر از 65 سال، زنان باردار، كودكان و دانش آموزان و افراد دارای بیماری های مزمن بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های واگیردار فصلی قرار دارند به این افراد توصیه كرد از حضور در مكانهای پرتردد، شلوغ و سربسته خودداری و در صورت حضور از ماسك استفاده كنند.
كارشناس مسئول بیماریهای واگیر دار مركز بهداشت خراسان رضوی سردرد ، گلو درد ، سرفه و دردهای عضلانی را از نشانه های بروز بیماری آنفولانزا در افراد برشمرد و افزود :‌افراد پس از یك دوره استراحت سه الی 4 روزه ، تغذیه مناسب و استفاده از مایعات فراوان بهبود می یابند.
وی تنفس ذرات معلق در هوا و تماس با سطوح آلوده به ترشحات را از راههای انتقال این بیماری برشمرد و گفت :‌توصیه می شود افراد در معرض ابتلا به این بیماری در ابتدای فصل شیوع از واكسن انفولانزای فصلی استفاده كنند.
دكتر غلام پور با بیان اینكه در زمان ابتلا به آنفولانزا استفاده از داروهای تب بر و رعایت كردن نكات بهداشتی برای درمان كافی است افزود :افراد در صورت تشدید در بیماری و بروز گوش درد یا خروج ترشح از بینی ، درد شدید در صورت و یا پیشانی ، تب بالای 38درجه ، سوزش گلو و سرفه مداوم و خس خس سینه به پزشك مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha