چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 22318

عفونت‌های حاصل از ذات الریه مایكوپلاسما هرچند خیلی شایع هستند اما تشخیص آنها كار دشواری است. این باكتری عامل اصلی بروز بیماری‌های تنفسی در انسان و عامل اصلی بروز ذات الریه در كودكان و جوانان است.

سلامت نیوز:پزشكان آمریكایی و متخصصان علوم پزشكی دانشگاه جورجیا، تست جدیدی را برای تشخیص سریع و زودهنگام نوع معمول ذات الریه تولید كردند.

به گزارش  ایسنا، این پزشكان می‌گویند تست جدید ظرف تنها چند دقیقه می‌تواند بیماری ذات‌الریه را تشخیص دهد در حالی كه در روشهای قبلی تشخیص بیماری چندین روز به طول می‌انجامید.

به گزارش سایت اخبار بین المللی آسیا، تست جدید در 97 درصد موارد صحیح تشخیص می‌دهد. پزشكان از این روش سریع برای شناسایی ذات الریه مایكوپلاسما استفاده می‌كنند كه نوع شایع این بیماری است.

این متخصصان تاكید كردند: اگر پزشكان بتوانند ظرف 10 دقیقه بیماری ذات‌الریه را به درستی تشخیص دهند پس از آن قادر خواهند بود كه به سرعت آنتی بیوتیك‌های مناسب را برای بیمار تجویز كنند و در نتیجه پروسه درمان را جلو بیاندازند كه این روند برای بیمار و بهبود نتیجه درمان بسیار موثر خواهد بود. هم چنین امكان انتقال بیماری به سایر افراد در تماس با فرد مبتلا كاهش پیدا می‌كند.

پزشكان می‌گویند عفونت‌های حاصل از ذات الریه مایكوپلاسما هرچند خیلی شایع هستند اما تشخیص آنها كار دشواری است. این باكتری عامل اصلی بروز بیماری‌های تنفسی در انسان و عامل اصلی بروز ذات الریه در كودكان و جوانان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha