رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران گفت: پرداخت کارانه پرستاران ۸ ماه است که به تاخیر افتاده و اضافه کاری آنان به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود.

پرداخت کا‌رانه پرستاران ۸ ماه تاخیر دارد/ استخدام پرستاران توسط شرکت‌های فعال وزارت بهداشت

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران گفت: پرداخت کارانه پرستاران ۸ ماه است که به تاخیر افتاده و اضافه کاری آنان به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چراغی در خصوص میزان کار پرستاران گفت: متاسفانه میزان کار پرستاران به دلیل کمبود نیرو بیش از حد استاندارد و مجاز است و همین مسئله باعث بروز مشکلات مختلفی از جمله ایجاد بیماری‌های مختلف در دراز مدت و کاهش انگیزه کاری آنها می‌شود.

وی بیان کرد: مطالبات و پرداختی های پرستاران در استان تهران در بیمارستان‌های دولتی چندین ماه به تاخیر افتاده و همین مسئله باعث بروز مشکلات فراوانی در تامین هزینه‌های زندگی‌ آنها شده است و حتی به تازگی اضافه کاری‌ آنها را نیز به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌کنند و این مسئله می‌تواند بر روحیه آنها تاثیر گذاشته و انگیزه را در بین همکار‌انمان و به خصوص پرستاران جوان برای کار در این شغل سخت کم کند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران عنوان کرد: به دلیل آنکه وزارت بهداشت مجوز جذب استخدام پرستار را کسب نکرده است، برای جبران کمبود نیروی پرستار در کل کشور آنها را از طریق شرکتی که در حوزه سلامت و بهداشت و درمان فعالیت می‌کند، جذب کرده و این افراد در قالب این کار به خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان و سلامت جامعه فعالیت می‌کنند.

 وی تاکید کرد: هدف از استخدام پرستار در چنین شرکت‌هایی ایجاد شرایط ایمن و کاری برای همکاران است تا آنها با خیالی آسوده از نظر تامین امنیت شغلی‌شان به کارهای مربوطه و ارائه خدمت به بیماران بپردازند.

چراغی در خصوص جلسه سازمان پرستاری با وزارت بهداشت یادآور شد: در 15 مرداد ماه و در وا‌پسین روزهای دولت یازدهم جلسه‌ای با وزارت بهداشت انجام شد و  قرار شد کارگروه‌هایی برای انجام کارهای مربوطه در حوزه تربیت پرستاران آکادمیک تشکیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha