هر چند نظارت بر تبلیغات ماهواره‌ای ترك اعتیاد از دست ما خارج است اما تبلیغات رسانه‌های داخلی در این زمینه باید با مجوز سازمان نظام پزشكی باشد.

سلامت نیوز:مدیر دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، از تدوین تعرفه‌های درمان اعتیاد خبر داد و گفت: تعرفه‌های درمان اعتیاد به شورای عالی بیمه ارسال شده است.

دكتر عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تعرفه‌های درمان اعتیاد در شورای عالی بیمه در دست بررسی است.

وی همچنین درباره تبلیغات رسانه‌ای و ماهواره‌ای ترك اعتیاد مبنی بر ترك اعتیاد یك روزه، دو روزه و ... گفت: این تبلیغات به هیچ وجه مبنای علمی ندارد. هیچ درمان ترك اعتیادی نیست كه یك روزه یا دو روزه صورت گیرد. درمان اعتیاد درمانی طولانی مدت بوده و درمان دارویی و روان درمانی را شامل می‌شود. بنابراین به فرض آن كه این مراكز درمان دارویی انجام دهند اما مسلما نمی‌توانند روان درمانی را انجام دهند؛ چرا كه روان درمانی نیاز به نیروهای آموزش دیده و مجرب دارد.

ناصحی با بیان این كه در اغلب موارد داروهایی كه مكان‌های غیرمجاز ترك اعتیاد ارایه می‌كنند، ماده مخدر است، تاكید كرد: تماس با چنین مراكزی برای ترك اعتیاد به هیچ وجه قابل تایید نیست. به دریافت كنندگان خدمات ترك اعتیاد توصیه می‌شود كه به مراكز دارای مجوز وزارت بهداشت مراجعه كنند و تحت درمان‌های علمی قرار گیرند.


مدیر دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: هر چند نظارت بر تبلیغات ماهواره‌ای ترك اعتیاد از دست ما خارج است اما تبلیغات رسانه‌های داخلی در این زمینه باید با مجوز سازمان نظام پزشكی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha